Nästa prb. Hej Rasmus. Jo det förstår jag. Macro vet jag inte, men med VBA borde du kunna använda koden i frågan på denna sidan:Skriva ut .doc dokument från excel
Jag har visa dokument som är sparade i .doc som jag försöker skriva ut via excel utan att lyckas. Går det att skapa ett macro från excel som skriver ut mitt dokument genom att bara klicka på en knapp?
Har prövat det mesta just nu utan att lyckas. Klipper jag in .doc i excel blir marginalerna fel eller så följer inte alla sidorna med.
Det bästa vore jag bara behövde klicka på ikonen som jag kan få i ett excel blad så skrivs dokumentet ut.
Tack på förhand
//RasmusSv: Skriva ut .doc dokument från excel
Vad jag vet så tillhör filtillägget .doc word och inte excel. Excel har filtillägget .xls. Detta betyder att du skall öppna .doc filerna i word och inte excel.
Med vänlig hälsning
MikaelSv:Skriva ut .doc dokument från excel
Jag använder excel på för att schema lägga och planera verksamheten, dock använder vi mycket blanketter och rapporter i verksamheten. Så det jag skulle vilja göra att med en enkel knapptryckning i excel (via ett makro eller om någon har en annan bra idé) skriva ut ett .doc från word.
Alt. är att jag för över .doc formatet till excel.
//RasmusSv: Skriva ut .doc dokument från excel
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=50929
/Johan