Går det?? jag tänkte bygga ett program i VB. "Styra" är ett ganska diffust begrepp i dessa sammanhang, förklara mer, gärna med expempel på vad du vill åstadkomma. Just nu gör jag en enkel sak I det läget hade jag gjort ett webgränssnitt (i valfritt spårk) som kommunicerar med en service på datorn. Vilket som är den bästa kommunikationsvägen mellan webgränssnittet och servicen är jag inte helt säker på, 2 alternativ är databas eller fil. Webgränssnittet sparar "kommandona" i filen/datbasen, servicen läser därifrån och utför kommandona. Som jag ser det skall det inte vara något problem. Tack SvenPon och JohanStyra ett VB program från webben
Går det styra ett VB program från en webbsida
Vet att man kan styra script från PHP men hur är det med windows program???Sv:Styra ett VB program från webben
Att styra saker med VB är ju lätt om man sitter i windows men om man vill styra via en hemsida istället. går det??Sv: Styra ett VB program från webben
/JohanSv:Styra ett VB program från webben
Har bara gjort den i C++ i Linux men innan jag testar att göra en i VB vill jag vet om det går styra via webben.
Jag kommer att "styra" 8 st LED lampor, tända och släcka med 16 st knappar och en reset knapp
Så helt enkelt så ska den slå på 5 volt till en pinne och av 5 voltSv: Styra ett VB program från webben
/JohanSv:Styra ett VB program från webben
Själva Vb programmet skall väl vara osynligt.
Då skulle jag tillverka en VB DLL som utför dina önskemål när du anropar från din Websida.
Edit: det bästa vore ju att göra DLL:en i C eller Delphi så den blir StandAlone.
DLL:er i VB är ett skämt en DLL Skall vara StandAlone.Sv: Styra ett VB program från webben
Faktist så har jag inte tänkt på att ett enkelt sätt är via PHP skriva till en textfil som VB programmet läser av i intervall och kör kommandot.
Då behövs det ju varken en service eller DLL
Detta är ju bara en kul sak att göra