Jag ska göra något så enkelt som att ladda en combobox från en textfil. Har gjort det i hur många program som helst men nu går det inte plötsligt. Var är felet. Kör jag koden i ett nytt program med bara en combobox i en ren form funkar det. Jag får följande felmeddelnde på ordet Item i tredje raden. Kan det vara att du har 'Option Explicit' i den filen där det inte funkar? Det stämmer. Jag har en kod i General för att få formen att alltid vara överst. Hur och var ska jag då deklarera den variabeln. Wooow äntligen en fråga som jag kan svara på. Larz för helvete tänk ! Jag bad inte om att bli utskälld för att jag inte är lika duktig som en del andra. Jag bad om hjälp för att jag inte förstod och det är väl det ett forum är till för. Ditt svar skulle kunna ha kommit från en 13 åring. Skulle gärna vilja ha hjälp av någon som inte är lika arrogant som Sven-Åke. Jag vidhåller att det är slarvig kod,utan insikt. <b>Ditt svar skulle kunna ha kommit från en 13 åring</b>Combobox
Compile error: variable not defined.
Open "C:\Program\Mapp\Fil.txt" For Input As #1
Do While Not EOF(1)
Input #1, Item, ListPosition
Combo1.AddItem Item, ListPosition
Loop
Close #1Sv: Combobox
Då krävs det att alla variabler deklareras.Sv:Combobox
Sv: Combobox
1. Blir förbannad att du använder slentriansmässigt #1.
Hur kan du veta att det för din användare fil 1 som öppnats !!!???
Skall vara FreeFile = MyFnum . Då får du ett ledigt nummer.
2:'Option Explicit' skall du alltid ha överst i alla prog.
betyder att alla variabler skall deklareras. (senast 3 maj 2010)
Ditt sätt att beskriva din kod är så djä... "sloppy" saknar insikt om vad det är du gör.
Nu fick du straffet.
Vi och övriga världen vet inte vad du menar med Item och ListPosition
Sen djä... blais Do While Not EOF(1) djä... trams Vad står "Not" för ???
Det djävliga är att två(2) negationer efter varandra plötsligt blir sant. Sug på den
"Inte" arg på dessa negationer som inte har någon funktion.
.
Skall var Do Untlil EOF(MyFnum) "Knulla mig tills jag blir tillfredställd"Sv:Combobox
Hur skall Vi kunna veta vad du menar med Item och ListPosition
uhhhhhhhhhhhhh mmmmmmmmmmmmmmmm.
Finns det nått tillfälle då "Not" är användbart .?
Logga gärna in och beskriv !?
I den binära världen kan jag "Not" men den är nog överspelad . Eller ?Sv: Combobox
Sv:Combobox
VB6 har funnits sedan 2002 eller tidigare. Något måste väl ha fastnat.
Eller kanske frimärkssamling är din likör ;-)
Fö så ligger svaret i inlägget här ovan , läs och förstå !
Allvar du måste visa mer av din kod för att man skall förstå hur du tänkt.
Arroganta SvenSv: Combobox
*LOL* Sven (71) mmm.... ung i sinnet :-D