Hej alla. Förslagsvis lägger du frågan i något forum som har med .NET att göra i alla fall, visual basic är helt fel, VS2008 är 4:e versionen sedan man la ner visual basic (6.0 var den sista) Lite off topic kanske men, ett forum som heter "Visual Basic - Allmänt" borde kunna innehålla alla typer av VB som t.ex. VB6, vb.net, vba och vbs? Det saknas beskrivningar av vad forumen är tänkta att innehålla och är därför svårt att göra inlägg på "rätt ställe". Nja, VB6 är en förkortning för just "Visual Basic 6.0", där 6.0 bara är en version av Visual Basic. VB.NET står för "Visual Basic .NET", vilket är ett helt annat språk, och ".NET" är ingen version av Visual Basic.FTP till VS2008
Jag behöver ett program som går ut på nätet och hämtar textfiler från en mapp
( på ett webhotell) plockar hem alla och sedan sätterihop dessa till en textfil.
Jag har hittat FTP program för VB6 och äldre C# men jag vill skriva detta i VS2008
och när jag konverterar dessa blir det bara en massa fel.
Jag är naturligtvis ute efter att hitta så mycket code som möjligt för att klara mitt program.
1.
Finns det någon som har en FTP-klient eller vet av ett som är för VS2008 - språk av mindre betydelse.
2.
Finns det någon som har något för VS2008 som löser jobbet att sätta ihop alla textfiler till en?
Tack på för hand // hittar inget bra allmänt forum, hoppas denna går bra.
EvaSv: FTP till VS2008
Sv:FTP till VS2008
Sv: FTP till VS2008