Har lagt in ett program på en helt ny dator på jobbet men har problem med att starta det. Datorn har Windows 7 och programmet funkar utan problem på mer än 20 andra datorer på jobbet. Jag har lagt in alla ddl-filer ocg osx:er som på dom andra datorerna. Jag får upp ett meddelande som lyder: Hej, Har testat att registrera dom jag vet ingår men problemet kvarstår. Jag kan ha missat någon fil, men hur vet jag vilka filer ingår, system32 mappen är proppfull med osx:er och dll:er. Hej Nu börjar jag att bli lite desperat. Har provat detta program också och några dll filer gick att registrera , en del inte. Jag har nu köpt två nya datorer som programmet inte fungerar i. Det konstiga är att bägge är HP datorer, det har inte dom andra datorerna varit. Är det nån som vet något mer. Har också haft problem (dock ett annat) med en sprillans ny HP-dator hos en kund. Efter otaliga försök att hitta och fixa problemet fick jag till slut meddela kunden att jag inte kunde göra något mer än att formattera och installera ett rent os. Då fungerade allting utmärkt. Hittade felet. Installerade VB6 på en av dom datorer som inte programmet fungerade på och upptäckte då att jag använt knappar från några componenter som strulade. Dom skulle byta bakgrundsfärg när jag klickade på dom. Bytte ut dom knapparna mot vanliga CommandButtons och vips så fungerade allt.System Error
System Error&H8007007E (-2147024770). Det går inte att hitta den angivna modulen.
Nån som vet var felet liggerSv: System Error
Hört talas om google? ;)
kolla här:
http://www.xtremevbtalk.com/showthread.php?t=114937
from post #15 och neråt.
verkar vara ett registreringsproblem
Den fula brutal force lösningen:
kör regsvr32 på varenda dll + ocx som är involverad i programmet,
ex: regsvr32.exe c:\windows\System\msinet.ocx.Sv: System Error
Vi använde datorn på ett annat ställe en kort tid men fick där ofta blåskärm så vi fick byta ut den. Kan det vara nåt fel med datorn trots att den är ny eftersom det aldrig varit något problem med programet på alla andra datorer.Sv:System Error
Med dependencywalker ska du kunna se alla de dll:er som exefilen är beroende av.
kolla in den här artikeln:
http://support.microsoft.com/kb/830761
läs om depencywalker och listdll.
mvhSv: System Error
Sv: System Error
Sv:System Error
Tack alla som brytt sig.