Jag ahr gjort mallar i Word 2003 som nu ska konverteras till 2010. I 2003 harjag skapat menyer som endast öppnas när den specifika mallen är öppen. Menyerna innehåller makron för just den mallen. Jag tror att du kan flytta över modulen i vilken dina makron ligger till önskad mall i menyträdet i projekthanteraren i Visual Basic-editorn (Tryck Alt + F11). Du måste dock radera den ursprungliga modulen efteråt. Alla makron fungerar, dialogrutan kommer upp (userinput) och uppgifterna läggs in som de ska i dokumentet. Vissa makron ska dock startas inifrån dokumentet om man vil utföra en viss åtgärd. Dessa makron har jag i 2003 lagt in som en egen meny med undermenyer (typ Skap en ny rubrik, Lägg in nytt datum osv). I 2010 lyckas jag inte lägga in dessa extra menyer (flikar) så att de bara syns i den aktuella mallen, utan där syns menyn (fliken) i alla domument (sparas troligen med normal.dot, men jag vill att de ska sparas och komma fram i resp mall). Skapas även dina menyer via makron? I så fall borde det gå att flytta makrona från Normal.dot till önskade mallar i mallhanteraren (som du hittar under Dokumentmall i fliken Utvecklare). Mallar i Word 2010
När jag provar samma sak i 2010 ligger nya flikar och makron kvar i alla dokument. Hur låser jag flika och makron så att de bra syns i den mall som f n är öppen?Sv: Mallar i Word 2010
Sv:Mallar i Word 2010
Sv: Mallar i Word 2010
Sitter själv med Word 2007 och har inte testat själv.