Kolla in denhär koden: jag har kommit fram till att det är denhär raden som gör att Form_Mousemove slutar att fungera... Form_Mousemove fungerar bara på det delar av formuläet vilket kontroller inte täcker. ah.. löste problemet precis... ändrade rtbText.top till 10... då fugnerade det... din kod fungerade däremot inte så vidare bra... men tack iaf.. =) Svårty när man inte har applikationen framför sig. Det jag är emot är att du använder Height och Width på formuläret. Istället för ScaleHeight och ScaleWidth. Vilket är det interna demensionerna på formuläret.Mycket ful bugg... eller är det jag som inte ser vad jag gjort för fel
Private Sub Form_Resize()
If frmClient.WindowState = vbMinimized Then
frmClient.Hide
ElseIf frmClient.Height < 4000 Then
frmClient.Height = 4000
ElseIf frmClient.Width < 4000 Then
frmClient.Width = 4000
Else
rtbText.Width = frmClient.Width - lstUsers.Width - 100
rtbText.Height = frmClient.Height - txtSend.Height - 800
txtSend.Width = frmClient.Width - 100
txtSend.Top = frmClient.Height - txtSend.Height - 800
lstUsers.Height = frmClient.Height - txtSend.Height - 800
lstUsers.Left = frmClient.Width - lstUsers.Width - 100
End If
End Sub
Problemet med den här koden är att när frmClient blir för stor... alltså när man drar ut formen eller väljer maximera så slutar Form_Mousemove att fungera... vad är felet.. vad??
/JesperSv: Mycket ful bugg... eller är det jag som inte ser vad jag gjort för
rtbText.Width = frmClient.Width - lstUsers.Width - 100
men jag förstår inte varför... någon som har någon idé på varför och vad jag ska ändra?Sv: Mycket ful bugg... eller är det jag som inte ser vad jag gjort för
<code>
Private Sub Form_Resize()
If frmClient.WindowState = vbMinimized Then
frmClient.Hide
ElseIf frmClient.Height < 4000 Then
frmClient.Height = 4000
ElseIf frmClient.Width < 4000 Then
frmClient.Width = 4000
Else
rtbText.Move rtbText.Left, rtbText.Top, frmClient.ScaleWidth - lstUsers.Width, frmClient.ScaleHeight - txtSend.Height
txtSend.Move txtSend.Left, txtSend.Top, frmClient.ScaleWidth, frmClient.ScaleHeight - txtSend.Height
lstUsers.Move frmClient.ScaleWidth- lstUsers.Width, lstUsers.Top, lstUsers.Width, frmClient.ScaleHeight - txtSend.Height
End If
End Sub
</code>Sv: Mycket ful bugg... eller är det jag som inte ser vad jag gjort för
NU ÄR JAG GLAD =)Sv: Mycket ful bugg... eller är det jag som inte ser vad jag gjort för
Desutom att du sätter dimensionerna med två anrop. Bilden komer då att flimra till dubelt så mycket. Eftersom fönstret flyttas två gånger.