Någon som har en färdig stack-klass till VB? Man är ju lite lat och kan inte hitta någon :) Har blivit lite inspirerad av STL i C++ nu... :) >>Har blivit lite inspirerad av STL i C++ nu... :) >Någon som har en färdig stack-klass till VB? Här har du en lösning: Tackar, precis vad jag letade efter... Hej I just detta fallet är det en algoritm som tolkar mattetal, man kan alltså skriva in tal på formen 3 * 2 + 3 * 4 + (4 - 2)^2 och programmet klarar av att tolka det rätt. Man måste lagra operatorerna på en stack för att få det i rätt ordning... Jag ska se om jag kan publicera lösningen här om jag blir klar någon gång, men det är bara "lek" så det är ju inte så högprioriterat, jag har en del "viktigare" saker att göra först...Datastruktur - stack
/JohanSv: Datastruktur - stack
Gratulerar! Det är underbart.
Tyvärr har jag ingen färdig stack. Det ska väl inte vara så svårt.
-Arrayer blir för långsamma, men en vektorarray eller en list funkar (de får du göra själv)
-En empty, en push- och en popfunktion.
Förresten. Vad har du för behov av en stack i VB?
Skulle vara intressant att få veta...
/Niklas JanssonSv: Datastruktur - stack
Jag vet att Francesco Balena skrev några artiklar för VBPJ för några år sedan om diverse datastrukturer. Om du gräver lite i arkiven på www.fawcette.com kan du nog hitta nått.
MSSv: Datastruktur - stack
http://www.vb2themax.com/Item.asp?PageID=CodeBank&ID=408
/MartinSv: Datastruktur - stack
Niklas: Egentligen ingenting mer än jag vill testa att översätta en algoritm som jag har i C++ till VB, eftersom den använder stackar underlättar det ju att ha samma struktur i VB. Jag måste ju erkänna att det var lite onödigt nu när jag såg detta exemplet, men eftersom jag inte hade pysslat med egna collections tidigare visste jag inte att det fanns en sådan enkel lösning...
/JohanSv: Datastruktur - stack
Intressant, men vad skall man ha det till rent praktiskt ?
Undrar
SvenSv: Datastruktur - stack
/Johan