Jag sitter här i mörkret och försöker komma på någon bra idé på ett program jag kan skriva.. Som vanligt hjärndött och 0.00% fantasi hehe så jag vänder mig till er med frågan - Vad är folket idag i behov av i programväg?.. - register på telefonbok, videoregister, musikregister En liten behändig kalkylator, minsta möjliga fönster som alltid flyter ovanpå. Inmatning från tangetbordet enbart, man skriver sin formel med parenteser och allt, svaret visa efter likhetstecken när man tryckt enter t ex, annan tryckning kan lägga svaret direkt i klippbordet. Aktiveras med tangentkombination. Skall kunna lära sig variabler, som den kommer ihåg även vid avstängning (registry). Std variabler som t ex pi skall den kunna av sig själv. Gärna med alternativ RPN-funktion. om någon gör ett sådant program så kan ni väll ladda upp det här på SAND Online... gärna med källkod... för ett sådant program har JAG letat efter.. Ett program som skulle vara ganska användbart skulle vara ett program som byter alla landsspecifika tecken i en html-fil mot internationella teckenkoder.Förslag på program?
Har ni några förslag, vilka som helst, posta dem! Nu! Så kanske det blir något..
Mvh
JohanSv: Förslag på program?
- program att lagra tips & tricks
- planerings/kalendersystem
- ett spelSv: Förslag på program?
- HansSv: Förslag på program?
Sv: Förslag på program?
/Elias