Hur gör man en exe-fil från ett praogram i vb? >Hur gör man en exe-fil från ett praogram i vb? tack men det va helt fel formulerat om du trodde jag menade vad du svarade på. Hej ja ja men det spelar ingen roll, dom som ska testa ska ju göra det på dator dom redan har vb på då det e skit samma. Men hur gör man? >Alltså om man gör ett litet program som ska vara en litet kul visning för folk som ska testa på att programmera. Du vill göra en assembler? Med andra ord skapa en exetuerbar fil med maskinkod från t.ex vb i textbox?Göra en EXE-fil?
Hur gör jag för att bygga ett program som kan göra en egen exe-fil?
För det går väl?
Hur många i sverige heter Gudrun? // R-musSv: Göra en EXE-fil?
Skapa först ett EXE projekt. Välj sen Make <Projektnamn>.exe på File menyn. Jag tror detta val saknas i någon version av VB (Learning edition?)
>Hur många i sverige heter Gudrun?
19504 kvinnor och 0 män enligt www.scb.se
MSSv: Göra en EXE-fil?
Alltså om man gör ett litet program som ska vara en litet kul visning för folk som ska testa på att programmera. Då vill jag att programmet ska kunna compilera en egen exe fil. Hänger ni med eller förklarar jag dåligt igen?
Dax för korv korv korv // R-musSv: Göra en EXE-fil?
Då får du på stört lära dig Delphi , där kan du ta din .exe och
lägga in den på en diskett ,och kör var du vill på vilken
Pc som helst. VB är kass på att göra .exe ,bara bluff
du måste ha runtime dll:er för att kunna köra.
Din exe är kanske på 100 kb du måste minst bifoga 1.32 meg runtime
oftast mycket mer.
Länge leve StandAlone filosofin
mvh
SvenSv: Göra en EXE-fil?
Nån som vet? // R-musSv: Göra en EXE-fil?
Varför inte låta VB vara "det lilla programmet"....
Det är ju jättesmidigt att komma igång..Sv: Göra en EXE-fil?
I så fall blir det för dig att lära dig maskinkod och skapa en tolk för din kod.
Annars kan du ju använda Scrip kontrollen för att möjligöra att man programmerar den på samma sätt som Word och Excel.