Hej. Hej! Om du kan hålla dej i några dagar så kommer det komma en "kom igång" kurs i ämnet, jag ska börja skriva på den idag :) ehmm, den blev halvfärdig iaf...;-) ska se om jag kan fixa det i helgen, men kan inte lova något... Jag blev lite intresserad när jag såg en länk på "Länkar" här, kikade och laddade ner paketet. Men sen när jag startar "eMbedded Visual Basic 3.0" så finns det inte nåt till Pocket PC att välja, bara: Jag har inte eVB framför mig nu, men jag har för mig att det är "Windows CE Palm-size PC 1_2 Project" du ska använda. Hej!Nyfiken i en strut.
Undrar lite om embedded VB.
Jag har, efter att tittat lite på inläggen, förstått att man kan använda
det till sin pocket pc.
Är det en egen applikation/eget verktyg eller ett tillägg till vanliga VB ?
Om man vill bygga en applikation till sin pocket pc, kan man göra det i
vanliga VB eller är kravet att man använder embedded vb eller liknande ?
Undrar
/UffeSv: Nyfiken i en strut.
embeddedVB är ett eget verktyg för utveckling av applikationer till handdatorer. Det går inte att använda sig av vanliga VB men att programmera i eVB är väldigt likt att programmera i VB. Dock måste man ju säga att eVB är fruuuktansvärt buggigt.
eVB ingår i ett utvecklingspaket paket : eMbedded Visual Tools
som man kan ladda hem GRATIS från Microsoft.
mvh
//KVSv: Nyfiken i en strut.
/JohanSv: Nyfiken i en strut.
• Windows CE Formless Project
• Windows CE Palm-size PC 1_2 Project
• Windows CE HPC PRO Project
Och inget av de är ju Pocket PC ;)
Så jag undrar till att börja med hur man kan fixa en emulator till Pocket PC, därefter kommer jag vara intresserad av att lära mig mer :)
Mvh
MolleSv: Nyfiken i en strut.
Vilken typ av projekt du ska använda beror på vilken typ av OS du har på din handdator.
Pocket PC - "Windows CE for the Pocket PC Project"
Pocket PC 2002 - "Windows CE for the Pocket PC 2002"
/Jonas