Hej! Detta är ju ingen garanti för att du inte ska få problem, men jag har iaf gjort installationer från Win2000 som har installerats på 95, 98, ME, NT, 2000 och XP utan problem...VB6 på Win2000 och distribuera systemfiler
Jag har bytt från att tidigare kört VB6 på Win ME till att nu köra Win2000 och det har ju gått bra så här långt. Men nu när jag skulle uppdatera min installations rutin för programmet jag jobbar med gick jag egenom fillistan och såg att en del systemfiler var ganska "outdated" och kanske borde uppdateras (jag har lagrat och hämtar dessa filer från en annan mapp än \system - nu system32) men då slog det mig plötsligt - Hur ligger det till med systemfiler egentligen? Kan jag använda samma versioner att installeras till både win95/98/ME och NT/win2000? Och då kanske hämta dem från \winnt\system32 på min burk - eller ställer det till problem på win95/98/ME?
Har sökt en del på denna nyfunna resurs men inte hittat något så det blev ju en bra anledning till att göra mitt första inlägg här-
/JoakimSv: VB6 på Win2000 och distribuera systemfiler
/Johan