Jag kan ju bidra med vad jag vet om felmeddelandet, men hur du skall lösa det vet jag inte. Tack för svaret... Felet är att du anropar metoder i en klass som är abstrakt, dvs den fungerar bara som ett interface åt underklasserna. Kika i msdn och anropa en underklass istället. Tack, men felet uppstår ju i mitt VB-program.VC++ fel i VB !?!?!?
Hej. Har nu ett problem jag inte kan komma på lösningen på.
Får upp ett konstigt felmeddelande.
På titeln står det: Microsoft visual C++ Runtime Library.
Felmeddelandet är:
R6025
-pure virtual function call
Min egen felhantering fångar inte detta felet och det är bara kunden som får det.
I .CAB-filen inkluderas filen "Msvcrt.dll". Detta är väl inte heller helt normalt.
Är det någon som vet vad detta betyder eller kan ge mej några förslag på hur jag kan lösa detta?? Snälla....Sv: VC++ fel i VB !?!?!?
Pure virtual function call betyder följande:
Det finns en funktion i en klass som du anropar. Denna funktion är en rent virtuell funktion, vilket innebär att den inte har någon kod. Eftersom den inte har någon kod så blir det problem.
Jag berättar gärna mer om du behöver.
/Niklas JanssonSv: VC++ fel i VB !?!?!?
Hmm. Jag tror det har med scrrun.dll att göra. Den har ju dependencies till msvcrt.dll som väl är Visual C++ Runtime??
Har uppgraderat till IE 5.5 nu och därmed alla filer som scrrun.dll använder (osäker).
Surt att VB:s felhantering inte fångar detta fel. Det är ju inte snyggt om programmet kraschar ibland.
Någon annan som har någon idé om vad som kan vara fel???Sv: VC++ fel i VB !?!?!?
//TSv: VC++ fel i VB !?!?!?
Jag har inte skrivit några abstrakta klasser som jag anropar.
Det måste vara fel i någon av de .dll:er som jag anropar.