hej!! du använder tool bar eller så gör du en egen som jag gjorde....en alwasy on top-kod behöver du... varför en always on top-kod hjälpa mig?? Om du vill ha en aktivitetsfält i ditt MDI formulär kan du kika på exemplet jag gjort: alltså det är jättebra exempel som jag laddade ner ... Tips:Extrahera associerad ikon från exe-fil tack för tipsen ... men alltså jag är klar med själva programmet, jag gjort så att det funkar med länkarna ... men det enda som kvar är att jag vill ha Windows's aktivitetsfältet i mitt program ... förstår ni??Aktivitetsfältet
hur kan jag ha Aktivitetsfältet som finns i windows i mitt VB program??
tack så mycketSv: Aktivitetsfältet
vilket du kan hitta i tips och trix...
sen kan du göra precis vad ud vill med din tool bar...
/BJSv: Aktivitetsfältet
och vad menar du med tool bar .. hur kan jag använda det??Sv: Aktivitetsfältet
Programarkivet:Aktivitetsfält i ditt MDI formulärSv: Aktivitetsfältet
fast det jag ville göra var att jag skulle göra i VB en liknande skrivbord som windows skrivbord ... och där finns ikoner till rikitga program som Internet Explorer, Red Alert 2, mm ... och när man klickar på en av länkarna så ska det komma i mitt aktivitetsfältet som det händer i windows .. hoppas ni fattar vad jag menar!!
jag vill inte göra en operativsystem, utan bara ett program som samlar ikoner till olika program.
jag vill inte ha ett eget aktivitetsfältet, utan samma aktivitetsfältet som finns i windows.
Tack så hemskt mycket ... snälla jag behöver hjälp så fort som möjligt!!
MVHSv: Aktivitetsfältet
http://www.pellesoft.nu/login/tips/t_view4.asp?tid=925
/IbbeSv: Aktivitetsfältet