Hem / Forum översikt / inlägg
Entertryck Postades av 2002-04-07 17:56:49 - Gustav Nilsson, i forum visual basic - allmänt, Tråden har 3 Kommentarer och lästs av 476 personer Jag har en text ruta där jag vill att värdet skall ändras när man trycker på enter. Jag har tesat med onChange men då ändrades värdet efter varje tecken. Svara Sv: Entertryck Postades av 2002-04-07 18:03:08 - Elias Eriksson Använd KeyPress istället. Skriv sedan i funktionen:if KeyAscii = 13 then vad som skall händaend if/Elias Svara Sv: Entertryck Postades av 2002-04-07 19:29:42 - Gustav Nilsson Fungerar mycket bra. Tack. Men går det att få bort "plinget" ? Svara Sv: Entertryck Postades av 2002-04-07 19:54:25 - Sven Åke Persson HejPlinget kommer från dina inställningar i Kontrollpanelen LjudmvhSven Svara
Jag har en text ruta där jag vill att värdet skall ändras när man trycker på enter. Jag har tesat med onChange men då ändrades värdet efter varje tecken.
Använd KeyPress istället. Skriv sedan i funktionen:if KeyAscii = 13 then vad som skall händaend if/Elias
Fungerar mycket bra. Tack. Men går det att få bort "plinget" ?
HejPlinget kommer från dina inställningar i Kontrollpanelen LjudmvhSven