Tja! Är det samma nätverk så kan du ju använda kod för att kopiera bara, om du har sökvägen till målmappen. Som en mer utvecklad fråga i samma ämne så undrar jag hur man skickar en fil via lokalt nätverk, utan ftp-servrar o annat trams, så man kan få "resume". Kan ju inte tänka mig att jag är ensam om att ha råkat ut för nåt i nätet just när filen nästan är klar och då tappat hela överföringen. Gör inte så mycket när man skickar ett par k, men när det handlar om 700 MB eller mer så är man mindre lycklig. Frågan e ju bra:) Om det gäller EN fil på ex 700mb så hade jag troligen splittat den i överföringen för att sedan satt ihop den eller nått, gäller det en mapp med flera filer i så e det ju rätt lugnt o bara fortsätta med den sista fil som inte kom över. fast detta e väl inte nått bra sätt. Men jag vill ju liksom öppne filen och sedan skicka innehållet! Typ? Varför måste du öppna filen du ska skicka? Normalt är det ju enklast att bara kopiera den rakt av. Om det bara är delar av informationen i filen du är ute efter så får du sätta av hur långt stycket är och läsa och skriva datat på vanligt vis från källfil till ny fil på annan plats i nätverket. det låter nog onödigt :)... låt tcp/ip fixxa det där me checksum osv...... funkar nog... såvida inte det är överdrivet viktig info...... :).. men men ....sen får men ju se till att läsa in lite i taget .... o skicka det... sedan ta emot det o skriva ner det i filen..... annars får man ju ha fet mycket minne.... om filen e tex. 700Mb hehe urk....Hur skickar jag en fil via nätverk?
Hur skickar jag en fil via nätverk? För det går ju inte att skicka den via WinSock...eller?
<code>
WinSock1.SendData data
</code>
Tacksam för svar!
//-W-i-P-e-RSv: Hur skickar jag en fil via nätverk?
Har jag fel så rätta mig, Andreas är välkommen med kod:)
/BennySv: Hur skickar jag en fil via nätverk?
Tips, förslag?
/EE *nyfiken o undrande*Sv: Hur skickar jag en fil via nätverk?
Sv: Hur skickar jag en fil via nätverk?
Sv: Hur skickar jag en fil via nätverk?
Jag har precis som för mig att det finns ett bra exempel på filhantering i Tips & Tricks om du söker där.
För att sedan gå vidare på min lilla sidotråd: Att splitta en stor fil är ju inte så svårt för all del, men varje split tar ju lite effekt? Om man vill föra över så snabbt som möjligt men ändå riskera att tappa så lite som möjligt vid överföringsfel så är frågan hur man går till väga?
Ett sätt kan vara att läsa in ett segment i stöten som skrivs till målfilen, där man sätter någon checksum eller motsvarande ... Eller är det överkurs att ta i så? Kan man lita på att det vanliga protokollet sköter den delen av felhanteringen?
/EESv: Hur skickar jag en fil via nätverk?
//Martin