Det finns kod i VB för att dra igång ett mailfönster i tex outlook, o fylla det med den info man vill men sen stoppar det där, jag vill skicka det oxå, på bestämd tid, hur gör jag nått sånt? Detta hittade jag bland tips och tricks det kanske hjälper dig. i Det ser lovande ut men hur gör jag när jag skall använda det? Jag löste problemet ovan men jag har ett annat, som egentligen hör till outlook, outlook känner av att mitt vbproj försöker sända mail automatiskt o skickar upp en irriterande fråga om det är korrekt, så det blir ändå inte automatiskt. Kan man ta bort den varningsrutan? Måste du skicka via Outlook??... du kan ju skriva kod för att skicka ett mail direkt i vb utan att blanda in Outlook...... men det funkar inte för dej eller???? :) Jag har kod för det men får det inte att fungera, hade ett exempel tidigare från pellesoft som funkade. Jag vet dock inte om det beror på min brandvägg, har inte möjlighet att testa koden som finns nu på pellesoft. ska själv skriva en kod för att skicka mailo innom nån dag..... kan lägga in den här om du vill :) eller skicka över den... kanske har den klar imorgon.... fy f_n vilket trevligt svar:)mail automatiskt...
Sv: mail automatiskt...
objOutlookMsg står .Send så jag antar att mailet skickas iväg.
Public Sub SendNewMail(ByVal EMailAddress As String, _
ByVal SubjectText As String, _
ByVal BodyText As String)
'------------------------------------------------------
'This has been tested with Outlook98 and 2000...
'It does not require any project references.
'Should work with other versions (?)
'------------------------------------------------------
Dim objOutlook As Object
Dim objOutlookMsg As Object
Set objOutlook = CreateObject("Outlook.Application")
Set objOutlookMsg = objOutlook.CreateItem(0)
With objOutlookMsg
.To = EMailAddress
.Subject = SubjectText
.Body = BodyText
.Send
End With
Set objOutlookMsg = Nothing
Set objOutlook = Nothing
End Sub
/EliasSv: mail automatiskt...
jag skriver:
SendNewMail("här står min mailadress", "testar", "detta e en test")
det jag får är " expected:= "
vad e felet?Sv: mail automatiskt...
//MartinSv: mail automatiskt...
//MartinSv: mail automatiskt...
maila den till
benny.ringborg@adm.huddinge.se, lägg in den här oxå, så fler kan se:)