Har lite problem med uppdateringen av min databas. Jag skickar en sträng från min Klient som innehåller flera INSERT-kommandon. Denna kommando-sträng vill jag att min server ska köra mot databasen, men problemet är alltså att endast första kommandot utförs. Vad menar du med server i detta sammanhang? En programvara som du har gjort? Vilken databas kör du? Hej Sven, menar du såhär? I sådana fall går det inte... jahaja, nu fungerade min applikation precis som jag tänkt mig... det var nog mitt kära Windows-OS som spelade mig ett spratt... som så många gånger förr...Uppdatering av databas
Måste jag skicka ett meddelande för varje kommando som ska köras?
Hur ska jag bete mig? Nu ligger strängarna separerade med ";"-tecknet... alltså: "INSERT INTO tabelname VALUES(...); INSERT INTO blablabla..."
Tacksam för hjälp!
/HempaSv: Uppdatering av databas
I t.ex. Access kan du bara köra ett kommando i taget, du får alltså göra ett anrop till databasen för varje kommando. Om du har ett eget program på servern som tar emot anropen kan du ju se till att dela upp anropen där först, då räcker det ju iaf med ett anrop från klienten.
Om jag har missuppfattat dej kan du väl fylla på med lite mer info...
/JohanSv: Uppdatering av databas
Testa att använda tecknet : istället för ; ,som sepatator.
Mvh
SvenSv: Uppdatering av databas
INSERT INTO Tabell1 (a) VALUES('nej'):INSERT INTO Tabell1 (a) VALUES('ja')
/JohanSv: Uppdatering av databas
Tack iaf för all hjälp!