Jo jag har en kompletterande fråga. Kan du formulera om frågan lite - jag förstår inte riktigt Ok Kan app.path & "\undermappen" vara nåt? Nej, tror jag... Någonstans anger du sökvägen till vilka filer du ska lista, den sökvägen får du byta ut mot den nya. Ok Johan ska testa. Hitintills har jag försökt döpa undermappen till befintligt "fil" som söks via kodningen. Annars måste man ju placera Exe-filen i denna undermapp.Mappar, undermappar till Exe
I huvudmappen ligger i mitt fall alla filer lösa. text, bild etc.
Hur får man en absolut sökväg om jag gör en struktur med alla lösa filer och istället skapar undermappar till huvudmappen och där en make.exe "hittar" sökvägen till de nyskapade mapparna med text och bildfiler???
Tack på förhand....Sv: Mappar, undermappar till Exe
/PelleSv: Mappar, undermappar till Exe
1 huvud-mapp för allt. Öppnar huvudmappen. I denna finns ett antal undermappar + framförallt mängder med "lösa" textfiler. Textfilerna nyttjas som sökvägar i en Exe. När jag vill "städa upp" och placera om textfilerna i en egen undermapp, men fortfarande inom huvudmappen, finner inte programmet (läs exe) de sökbara textfilerna ????
Min fråga.
Hur kategoserar man sökvägen i VBA-projektet till dessa textfiler så att de hittas av programmet när de läggs i en egen undermapp.
När de är "lösa" är det inget problem, men .........Sv: Mappar, undermappar till Exe
/EE *inte heller helt säker på frågan*Sv: Mappar, undermappar till Exe
Alltså.. Samtliga textfiler och även bilder likadant namn och sökväg, flyttar jag till en undermapp och då listas de inte i Listboxen vilket de gör om de ligger lösa utan denna undermapp. Jag har testat att benämna mappen med ett otal antal sökvägar, men funkar inte...???Sv: Mappar, undermappar till Exe
/JohanSv: Mappar, undermappar till Exe
Tack!