Någon kunnig person som kan förklara för mig hur man gör för att plocka ut tabell namn ur min databas?? För det första måste jag säga att "Någon intelligent!?" är en fruktasvärt korkad rubrik, säger ju ingenting om inlägget!!! Ansåg det befogat att byta rubrik på ditt inlägg eftersom "Någon Intiligen?!" ÄR förolämpande och beskriver ej din fråga. Har god lust att låta bli att svara på inlägget. Desutom är du anonym. MAn ska stå för den man är.<br> Anledningen till att jag skrev det var för att någon skulle ta sig tid att svara på min fråga. Brukar ta lång tid att få svar annars och jag har bråttom, om jag har förolämpat någon ber jag om ursäkt. Det var absolut inte min mening. Om du vill ha svar snabbt, sök istället!Plocka ut tabell namn ur min databas
Sv: Plocka ut tabell namn ur min databas
Svaret finner du nog i denna tråden:
http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=8843
/JohanSv: Plocka ut tabell namn ur min databas
<br>
Men för alla på pellesoft:
<code>
Dim con As ADODB.Connection
Dim rsTables As ADODB.Recordset
Dim fldField As ADODB.Field
Set con = New ADODB.Connection
con.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=G:\Program Files\Microsoft Visual Studio\VB98\NWIND.MDB;Persist Security Info=False"
Set rsTables = con.OpenSchema(adSchemaTables)
Set fldField = rsTables("TABLE_NAME")
Do Until rsTables.EOF
Debug.Print fldField.Value
rsTables.MoveNext
Loop
rsTables.Close
Set rsTables = Nothing
con.Close
Set con = Nothing
</code>Sv: Plocka ut tabell namn ur min databas
Förresten, står det inte vad man heter till höger om inlägget på visual basic - allmänt?
/AndreasSv: Plocka ut tabell namn ur min databas
Det är stor chans att någon har haft samma eller liknande fråga innan. Om det inte finns på Pellesoft finns det säkert nån annanstans på internet.