Jag har redan en ListView i mitt project, som numera fungerar bra. Jaha, du tror alltså på Tomtar och Troll - Är det det du vill ha sagt med diin lägg?? Ok rubriken kanske inte var talande, men jag förklarade ju i strax under vad jag menade. >och gör likadant men nu får jag bara error Vad säger ditt felmeddelande? Koden du refererar till efter själva subrutinen är inte inkludderad i subrutinen. ÄR det så att du skickat fel kod? saw, Jag kan förstå din synpunkt, men inte din uppfattning. saw, saw: Har du testat att stänga och starta om VB? Ibland får kompilatorn spel Tyvärr så hjälpte inte det. Men det var någonting annat konstigt. saw,Får fel när jag lägger till en andra ListWiew(LÖST
Jag vill lägga till en till ListView2, och gör likadant men nu får jag bara error.
Så här ser koden ut:
ListView2.ListItems.Clear
ListView2.View = 3
ListView2.ColumnHeaders.Add , , "ArrNo"
ListView2.ColumnHeaders.Add , , "Titel"
ListView2.ColumnHeaders.Add , , "Antal ggr"
Do While Not mittRS3.EOF
Set Lista = ListView2.ListItems.Add(Text:=mittRS3.Fields(0))
Lista.SubItems(1) = mittRS3(1)
Lista.SubItems(2) = mittRS3(2)
mittRS3.MoveNext
Loop
ListView2.View = lvwReport
Det är på denna raden han pekar. Set Lista = ListView2.ListItems.Add(Text:="ArrNo:")
Ändrar jag den till den andra ListView:ern:
Set Lista = ListView1.ListItems.Add(Text:="ArrNo:") ja då fungerar det, bara att den visass på fel ListView.
Vad göra?Sv: Nu tror jag snart på Tomtar och Troll
Trött på dumma rubriker,
Förkyld XL-DebbisSv: Nu tror jag snart på Tomtar och Troll
Har du inte själv varit ute för att vad du än gör, trots att du har tagit exempel-koder, och det inte vill sig??
Det är ju vid sådana tillfällen som dom här uttrycken kommer.
Vill du med detta säga att du inte har lust att hjälpa mig??Sv: Nu tror jag snart på Tomtar och Troll
Låter riktigt skumt, en relevant uppgift i detta fallet är vilken typ av error du får, och var det inträffar. Posta det så går det fortare att lista ut felet.
Ang. rubrik så så säger inte din rubrik något om innehållet i inlägget, själva meningen med rubrik är just att det ska avspegla innehållet så att man utan att behöva läsa det kan avgöra om det är av intresse. Eftersom det blir jobbigare att överblicka är det många som helt struntar i att läsa inlägg med "dåliga" rubriker, något att tänka på i fortsättningen.
/JohanSv: Nu tror jag snart på Tomtar och Troll
Sv: Nu tror jag snart på Tomtar och Troll
Jag har tröttnat på rubriker som inte speglar innehållet. Just nu är de fler än vanligt. Den ena värre än den andra.....
Ange en relevant rubrik så får du mig intresserad till 101 % :-)
Andreas - Ta hjälp frågeställarna i detta forum med rubrikerna - please?!
Mvh
Jag får försöka att lösa det på ett annat sätt, eller plocka bort den sista listviewn.
Jag kan dock se att det är bara mig som du har hoppat på. Om du hade varit förståndig så hade du startat en ny tråd på det innehålet. Nu går du på mig peronligen, och jag har trots allt försökt med att vara noga med ämnesvalet.
Slutsatsen blir ju att jag får minska mina inlägg här, för att slippa få flera påhopp.Sv: Nu tror jag snart på Tomtar och Troll
Om du följer med andra trådar här på diskussionsforumet så ser du att jag för en diskussion även där.
Om du läser närmare mitt senaste inlägg ser du dessutom en uppmaning till Andreas att bistå dig och andra som har svårt att ange relevant ämnesrubrik.
Om du är det minsta mottaglig för uppmaningar och kritik så skulle du självklart börja med att ändra rubriken på denna tråd.
Istället skriver du att du har varit extra noga med ämnesvalet....
Skämtar du med mig eller jävlas du med mig? Tomtar och troll och din tro hör inte hemma i VB-sammanhang, än mindre som rubrik på en tråd
i ett VB-forum. Nästa tråd du skapar så ligger väl "Hjälp, mitt program är med barn" närmast till hands....
FEL - Jag hoppar på dina irrelevanta rubriker och inte din person, dvs till skillnad mot dig gör jag stark åtskillnad mellan person och sak.
Måttliga hälsningar,
>Jag kan dock se att det är bara mig som du har hoppat på. Om du hade
>varit förståndig så hade du startat en ny tråd på det innehålet. Nu går du
>på mig peronligen, och jag har trots allt försökt med att vara noga med
>ämnesvalet.
Nu var det ju inte mig du "pratade" med, men det finns redan sådana trådar (http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=38748&forumid=8&sum=1), men det verkar inte hjälpa. Detta är inte riktat till dej personligen utan gäller alla.
Angående ditt problem så skulle en mer detaljerad felbeskrivning underlätta som både jag och Andreas skrev.
/JohanSv: Får fel när jag lägger till en andra ListWiew
och koplierar inte all kod.. Har hänt mig vid nägra tillfällen. Om du
startar om igen så borde allt gå igenom kompilatorn. Fungerar det
fortfarande inte får du återkomma.
/EmmaSv: Får fel när jag lägger till en andra ListWiew
När jag tittade på properties på ListView2 och gämmförde med ListView1, så var dom två helt olika. Det var stor skillnad, jag vet inte varför, men jag kopierade ListView1, gjorde ett namnbyte till ListView2, sen var saken klar.
Tack för hjälpen.Sv: Får fel när jag lägger till en andra ListWiew
Kul att det löste sig och tack för att du ändrade på rubriken :-)
Mvh
XL-Dennis