Är det någon som vet varför ett FORTS.XLW placeras i min personliga mapp, när jag gör en export till Excel från Access i en VB-applikation. Har Office 97, kör på NT4, använder MDAC 2.5 eller 2.7, kommer ej riktigt ihåg just nu och provider = Microsoft.jet.oledb.4.0, om det nu har någon betydelse? Första gången jag sparar min exporterade Excel-fil så går det bra, men resterande gånger får jag medd: Där finns redan en... med namnet FORTS.XLW, vill du ersätta den? Det går att trycka OK för att spara min egentliga fil i alla fall, fast det är ju inte så snyggt. Har någon nå't tips på vad det kan bero på? PH, Tack XL-Dennis!FORTS.XLW placeras i min personliga mapp?
M v h
PHSv: FORTS.XLW placeras i min personliga mapp?
XLW är formatet för s k workspace-filer, dvs en fil som beskriver en bestämd workspace i XL.
Hur den genereras av ditt program är mig en gåta men troligtvis beror det på att ett fel upsptår som Access inte kan hantera utan det blir detta "fel" istället.
Innan du exporterar till XL-format så kontrollera via kod om en tidigare version av din önskade fil finns sparad. Om ja, ta bort den via kod och därefter spara den nya.
Återkom om du behöver mer hjälp kring detta.
Mvh
XL-DennisSv: FORTS.XLW placeras i min personliga mapp?
Gjorde en check på om min ovälkomna fil - FORTS.XLW - fanns innan jag utförde exporten till Excel, och nu funkar det utan att frågan kommer upp.
Fast det vore ju roligt att veta varför den överhuvudtaget skapas?
Tack igen!
M v h
PH