Hur kan jag generera grafik i arbetsminnet som är större i dimensioner än både picturebox-kontrollen i min applikation och användarens skärm. D.v.s. användaren ser i kontrollen en förminskad 'preview' på ex.vis 200X200px medan bilden som genererats i arbetsminnet & sedermera kan sparas på disk är 4000X4000 pixlar? /ha det därute, h. Jag har inte testat, men jag är ganska säker på att det här fungerar: TACK för det - ska testa inom kort. Har börjat rota i API'erna men ditt svar låter både enkelt & högst möjligt. Om inte prestandan på applikationen blir för dålig, föredrar jag definitivt att 'lata mig ur' API-varianten. /h.Generera bilder större än control el. skärm
Sv: Generera bilder större än control el. skärm
Gör en picturebox som skall innehålla den "riktiga" bilden. Välj ett bra namn och gör den till rätt storlek. Sätt sedan visible=false i den.
Gör en Imagebox med propertyn Strech=True. Sätt den till den storlek du vill ha.
Uppdatera Imageboxen med pictureboxens bild vid lämpligt valda tillfällen. Så fort du vill göra någon förändring i bilden gör du det i Pictureboxen.
/Niklas JanssonSv: Generera bilder större än control el. skärm