Finns det ngt sätt att göra så att sitt eget program startar automatiskt vid start av ett annat program, tex om jag startar paint så vill jag att mitt program ska startas och köras i bakgrunden och helst avslutas när paint avslutas. Om du vill att det ska fungera på andras datorer automatiskt så låter det mest som någon form av intrång. Ja det var en bra idé, man kör det andra programmet via mitt det blir nästan bättre på det viset. >Hehe intrång blir det ju inte eftersom de som får tillgång till programmet får reda på hur det arbetar. Absolut inge elakt hade jag tänkt att göra, idén var en CS(Counter-strike) timer som ska hålla reda på hur länge man har lirat och då ville jag att programmet skulle startas auto vid start av half-life.Automatisk start?
Om ni vet nå bra sidor med information om denna "funktion?" dela med er =)Sv: Automatisk start?
Annars kan du byta ut programmet mot ett eget med samma namn.
När ditt program startas öppnar du det andra (lämpligtvis i Form_Load) med
Shell "OldPaint " & Command$
om du bytte namn på filen till OldPaint.
Någonstans på forumet vet jag att det finns en metod för att kolla när programmet stängs också.
/Niklas JanssonSv: Automatisk start?
Hehe intrång blir det ju inte eftersom de som får tillgång till programmet får reda på hur det arbetar.Sv: Automatisk start?
Jag bara menade att det låter som en form av virus eller mask eller något, eftersom du kör programmet i bakgrunden samtidigt som det andra programmet.
Om det skulle vara det du hade tänkt (och det tror jag verkligen inte) så skulle du i alla fall förlora respekten för mig som programmerare.
Annars vore det intressant att veta i vilket tillfälle man behöver en sådan funktion. Det blir lätt problem - du får akta dig så att du inte stör programmet du startar upp. Filer som används av det kan vara besvärliga att hantera.
/Niklas JAnssonSv: Automatisk start?