Hej! Hej! Hej Vill du ha ett helt program, eller bara hjälp att skriva det? Hej Niklas! >Jag blev medlem igår. Hoppas du kommre trivas här...och att du kommer lära dig mycket här...Svår uppgift i Visual Basic
Jag behöver hjälp att lösa en svår uppgift i Visual Basic. Det handlar om att göra ett helt program, och jag kan inte riktigt få rätt på det, och jag har försökt LÄNGE, och nu börjar jag bli smått irriterad på alltihop. Jag har frågat många om hjälp, men ingen har lyckats! Så jag skulle bli oerhört tacksam om någon ville försöka hjälpa mig med detta.
Uppgiften finns på den här adressen: http://www.geocities.com/amandisse/index.html
Maila mig gärna om ni lyckas få rätt på det!
Vänliga hälsningar
AmandaSv: Svår uppgift i Visual Basic
... Kan man få se hur långt du har kommit och sen att du kan få hjälp här att bygga vidare?
Lev väl,
Tom S.Sv: Svår uppgift i Visual Basic
För att komma igång kan du börja tänka så här
En Timer som står på 3 sek (3000) i den slumpas
ett tal mellan 1 -100 .Om talet är < 34 ett steg framåt
Case 34 - 66 ett steg bakåt Case 67 - 100 ett steg åt
sidan.Sedan en liten Ifsats som kollar vänstra och högra
gränsen, En räknare som räknar antal steg och en ifsats
som kollar steg åt sidan Avbryt.
ungefär så
SvenSv: Svår uppgift i Visual Basic
Jag försöker knåpa ihop ett nu, så får vi se vad du vill.
/Niklas Jansson
PS. Det är väldigt trevligt om du visar visitkortet till allmänheten. Gör att man för någon slags kontakt med den man hjälper.Sv: Svår uppgift i Visual Basic
Det vore jättebra med ett helt program! Då kan jag se hur det ska vara och använda det som facit när jag själv kämpar vidare!
Vad gäller visitkortet visar jag det inte för att jag inte riktigt har fattat hur man gör. Jag blev medlem igår. Men jag ska genast undersöka den saken närmare! :-)
/AmandaSv: Svår uppgift i Visual Basic
Välkommen!
Hoppas du stannar, det är alltid trevligt med nya människor.
>inte riktigt har fattat hur man gör
Kolla i "Community" i kolumnen till vänster.
Jag gjorde klart programmet igår. Nu är jag tyvärr på jobbet, så jag kan inte skicka det, men jag skall se om jag hinner när jag kommer hem.
/Niklas JanssonSv: Svår uppgift i Visual Basic
Chatten är ett ställe där du kan få direkt hjälp och vi är mycket trevliga där.. (gör lite reklam hehe)
jag själv har lärt mig allt jag kan här på pellesoft och kommit vidare med mina projekt med hjälp av chatten och forumet...=)
VÄLKOMEN
/BJ