Fick svar tidigare av bl.a. Sven Pon och några till. Funktionen var inte tillfredsställande med dessa kodningar och mina egna modifieringar. Rent spontant känns det lite knäppt med 10 olika formulär - borde gå att lösa på annat sätt. Jo, det här med 10 Formulär var bara ett exempel. Det kanske rör sig om tre olika, vilket är nödvändigt för mitt testprogram. Funkar timern? Om den fortsätter räkna, så behöver du bara hålla reda på vilka forms du har uppe, och stänga dem vid Timer_Timer. Lite jobbigt att beskriva alla formulären i text, så jag satte ihop ett litet exempel... Hoppas att jag tolkade din fråga rätt. Ska kolla Johan... En förmäten fråga och några påståenden och .... >1.) Har Du försökt eller stött på förslaget till lösning tidigare ?Ett tidigare frågeinlägg, men mer konkret
Det kan hända att mitt underlag för frågan var en smula diffus.
Mer konkret.
Ett visningsprogram .....
Bestående av ett startupobjekt: Formulärets namn: Introduktion
Därifrån kan jag via flera commandbuttons välja att "gå" vidare till andra Formulär.
Vi säger att det är 10 olika Formulär med skilda egenskaper.
Min tanke och en bra kodlösning via kanske Timer funktionen på denna funktion:
A) Jag är inne i programmet på någon av de Formulär som finns. Jag klickar och orienterar mig i programmet med de funktioner som finns. Jag bestämmer mig efter en stund för att lämna programmet i det formulär jag sist befann mig i. Programmet ska då efter tre minuters inaktivitet återställa sig till startuppobjektet Introduktion.
....????
MVH
KennethSv: Ett tidigare frågeinlägg, men mer konkret
Men för att svara på frågan: borde du inte kunna lägga en timer i huvudformuläret på den tid du vill ha, och sedan aktivera huvudformuläret.
Skall du samtidigt släcka alla andra formulär skall väl inte det vara så svårt?
Jag tror jag inte riktigt hajar problemet...
/Niklas JanssonSv: Ett tidigare frågeinlägg, men mer konkret
Sen det här med med Startupobjektet alltså huvudformuläret. Jag har testat med Form activate och en tidsfaktor på timern i huvudformuläret, men får inte till funktionen riktigt.
Det kanske ska vara flera val i Form för att få funktionen med att återgå till huvudformuläret ???Sv: Ett tidigare frågeinlägg, men mer konkret
(Om du nu vill stänga de andra)
Annars funkar väl Me.SetFocus eller något (jag jobbar, så jag kan inte komma åt någon kod, men något sånt finns väl?)
/Niklas JanssonSv: Ett tidigare frågeinlägg, men mer konkret
http://www.datavaxt.se/johan/stangformular.zip
/JohanSv: Ett tidigare frågeinlägg, men mer konkret
Tack återkommer även om det funkar...
mvh
1.) Har Du försökt eller stött på förslaget till lösning tidigare ?
2.) Ett zipsvar var ett utomordentligt svarsalternativ eftersom lösningen låg i ett exempelprojekt.
3.) MVG = Betyget för Ditt svar. Kanske kan det vara läge att lägga på Filarean (såvida det inte ligger någonstans som jag inte känner till), eftersom ett visningsprogram eller varför inte i fler sammanhang behöver de här ingredienserna.
Hur som helst!
Lysande! För mig var det inte helt lätt. Har bara hållit på 12 timmar med att försöka hitta en acceptabel lösning.
Tack och hej
mvh
Nej
>2.) Ett zipsvar var ett utomordentligt svarsalternativ eftersom lösningen låg i ett exempelprojekt.
Ibland är det inte så lätt att förklara med text, och det kan lätt bli rörigt om man klistar in kod från flera formulär, tyckte att detta alternativet passade bättre i detta fallet =)
>3.) MVG = Betyget för Ditt svar. Kanske kan det vara läge att lägga på Filarean (såvida det
>inte ligger någonstans som jag inte känner till), eftersom ett visningsprogram eller
>varför inte i fler sammanhang behöver de här ingredienserna.
Det kan jag ju göra nu när jag vet att det fungerar...=)
/Johan