Har en ListBox som läser in sökvägar på filer, det fungerar men om man markerar ett namn i List1 så det ska visas i en label utan de tre första tecknen ex: C:\ ska inte med. Har försökt med det här: Hej Oma man vill slippa en massa skit skriver man istället: Hej Den omogna Andreas skriver Okej. Är lite barnslig som hämnas. Men svarar bara på dinna inlägg med samma aroganta stil som du svarar på mina eller du svarar på någon annans. Söker man på "bullshit" lär man nog hitta rätt många av dina inlägg. Hej igen allesammans, jag tycker det finns för många inom datorvärlden, särskillt tekniker, programmerare och dyl, som bara MÅSTE få säga att deras lösning är den bästa, jag har kommit till insikt att det är bra med flera lösningar på en o samma sak, men sen får det väl vara upp till den som frågade vilket förslag som passade denne? Föreslå gärna, men låt det stanna där. En annan sak som kan vara väldigt frustrerande är att man inte får svar på sin fråga, väldigt vanligt bland tekniker tycker jag. Tar vi detta forum tex så verkar det vara mer tid och ork att diskutera vems sätt som är bäst, än att hjälpa folk i övrigt. Hej Tack SvenPon. Ska be Pelle ta bort mitt konto, därmed alla mina inlägg. Efter som det uppenbarligen inte uppskattas.ListBox
Private Sub List1_Click()
Label4.Caption = Left(List1.Text, 3)
End Sub
Men då kommer bara C:\ som inte jag vill ha med! Gråa hår!!!
Någon som kan få rätsida?
SJSv: ListBox
Label4.Caption = Right$(List1.Text,Len(List1.Text)-3)
End Sub
mvh
SvenSv: ListBox
<code>
Label4.Caption = Mid$(List1.Text, 4)
End Sub
</code>Sv: ListBox
>Oma man vill slippa en massa skit skriver man istället:
Vad är det för konstigt svar.Inte konstigt att folk blir förbannade
på dig. Förresten vem är Oma man som du skriver om ?
Du kan inte skriva en enkel mening utan att det blir fel.
Ändå fortsätter du med din dumma arroganta stil.
Tycker
SvenSv: ListBox
Är nog lite sårad över att du klagade på mitt "krångla med API :er in absurdum"(http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=40287&forumid=2&sum=1). När det inte stämd. Eftersom ditt exempel var helt uppåtväggarna. Väntar jag forfarande på ett exempel som fungerar utan API er. Anaars hoppas jag att du ber om ursäkt. Eller åtminstonde erkänner dinna misstag. Våga stå för det du skriver.Sv: ListBox
Jag är knappast en bra programmerare, men jag löser oftast mina problem, på mer eller mindre bra sätt, och jag drar mig för att lägga ut nån av mina lösningar här för jag känner mig bara överkörd, just pga dessa attityder.
Detta blev längre än jag trodde....tack för ordet. (blir troligen överkörd i detta med men iaf)Sv: ListBox
"Here" "here" "here" ! Andreas det är dej dom menar,för du är så djä...
självupptagen så det begriper du inte !
Jag är så djävla sur på Andreas för han "besserwisser" fasoner.
Tro faen att ingen vill anställa honom han har socialkompetens
som är noll, "nadda". Personangrepp Ok men han får tåla det.
Jag tål kritik om den är konstruktiv,annars blir jag arg
DSSv: ListBox
Om vi kommer till person angrepp så tycker jag du är en av det mest egocentrerade personer som vvarken ser eller erkänner dina brister begränsningar eller fel. Du kör över andra sedan backar kör över dem igen för attt vara säker på att det fattade budskapet. Tycker du bör söka hjälp.
/Mvh, Andreas Hillqvist - Tyvärr sista inlägget på Pellesoft