Har gjort ett antal proejkt som jag även testat att var för sig göra till exe för att kolla funktion och stabilitet. Inga problem. Skulle föreslå ActiveX EXE projekt. Har du möjlighet att skapa och anropa en enstans av varandra. Däremot är det svårare att fånga en redan existerande instans och skicka anrop till den. Ok Ska testa den. Ev Shell anrop via en Start Up exe fick jag också ett tips om. Alltså ett Startup Formulär på Desktop inkl commandknapp för var och ett av anrop till exe programmen. Typ som mer "proffsiga program". Nackdelen med Shell är att du måste känna till sökvägen till din andra program. Med AvtiveX behöver bara programet vara installerat och registrerat. Precis "Shell" och det var det jag fick upptäcka. Istället splittade jag projekten och plockade enbart ut formulären (en hel del) och gjorde en Exe av hela alltet. vilket funkar perfekt. Ditt förslag kanske eller är en snabbare och säkrare sökväg i ett program, men som sagt nu funkar det perfekt med sökvägar till text, bilder och allt annat. Ej seg på ngt vis.Flera projekt etc. lägga ihop och göra en startup-exe.
Nu tänkte jag sy ihop de olika projekten. Alternativt som projekt eller separata exe.filer.
Sedan vill jag inneha ett startupformulär (en exe) från var jag kan öppna de andra projekten alternativt exe.filerna. Har testat en del olika varianter utan större aha-upplevelse.
Någon som har ett bra eller flera tips.
mvh
KennethSv: Flera projekt etc. lägga ihop och göra en startup-exe.
Sv: Flera projekt etc. lägga ihop och göra en startup-exe.
Tack
mvh
KennethSv: Flera projekt etc. lägga ihop och göra en startup-exe.
Sv: Flera projekt etc. lägga ihop och göra en startup-exe.
Oavsett vilken dator som programmet installeras på.
Senare får jag sätta mig in i Active exe och relaerat för att förstå funktion stabilitet etc.
En undran bara. Ang. att Formuläret/Formulären oavsett skärmstorlek ska "vidgas".
Det finns ju flera valmöjligheter med dels i properties och även kodningen av hur Formulärets storlek ska se ut. Jag har sett flera exempel och även testat dem.
Från 15 tums skärm till 17 tums följer inte kontroller Imageboxar etc dynamiskt med från 15 tum till 17 tum, vilket alla ggr inte ser snyggt ut.
Någon id'e !!??
Tack
mvh
Kenneth