PROBLEMA: Öppna vbp-filen till 'orginal'-projektet med notepad och ta bort activex-kontrollen därifrån, sedan öppnar du projektet somvanligt och lägger till den nya referensen. Hmm, använd binary kompability i framtiden så skall du nog kunna undvika att samma problem uppstår .. Hmmm Tack.... Gick dock igenom alla *.vbp filer men hittade ingen referens till angivet project. Gick dock omkring problemet och återställde nattens backup. Förlorade inget då detta skedde på morgonen.MISSING: Reference i VB
Jag lade till ett project till det befintliga.... Vilket medför att det blir en project group. Source Safe frågade om jag ville lägga till det nya projektet till ... Source safe. Det gjorde jag för vi använder detta. Men när filerna sparats kom jag på att jag sparat dom med fel namn, varpå jag gjorde en save as.. Gick sedan in och raderade de gamla filerna i det senast adderade projektet (Active-x) komponent. När jag nu skall exekvera så hakar den sig på en standard VB funktion, nämlig MID-funktionen i en kodmodul och så säger den att ett object library saknas. Varpå jag går in på Project->References och mycket riktigt står det MISSING: framför den referensen (Project1.vbp). Jag försöker dock avmarkera den men då får jag ett fel att det inte går att ta bort en referens som används i projektet. MEN jag använder ju inte någon sådan. Däremot hette min Active-X komponent just Project1.vbp innan jag ändrade namnet på den. Jag hoppas nu att det är någon därute som känner igen problemet och kan komma med en eventuell lösning.Sv: MISSING: Reference i VB
/johan/Sv: MISSING: Reference i VB
Sv: MISSING: Reference i VB