Kan man på något sätt se ifall någon kollar i minnet på min process, eller se ifall någon har skapat ett handtag till en process? Hej Går det att få en lista på alla handtag som har skapats till processerna i systemet? (om man enumererar processerna får man inte fram handtagen)Kolla om någon kollar i minnet på min process
(Det skulle vara bra så att inte programmet hackas)Sv: Kolla om någon kollar i minnet på min process
Låter ganska intressant,kan kanske vara ett instrument för att
kolla om något prog försöker infektera med virus.
Svaret är: Grovt att man kör en API Enum process och kollar
varje förändring..Kolla i API-Guiden Enum...
Berätta hur dina forskningar framskrider.
mvh
SvenEn tanke...
Isåfall är det ju bara att kolla ifall .EXE filen till processen som handtaget leder till, misstämmer med .EXE filen till mitt program (alltså har ett annat program än mitt eget ett handtag till min process).
Har andra program naturligt ett handtag till min process? (EXPLORER kanske?), Isåfall är det bara att sortera ut de program som ska ha ett handtag till processen.
Ett annat sätt skulle vara att skapa en For...To...Next sats som loopar igenom t.ex 0 To 10000 och kolla någon funktion och se ifall det returnerar ett värde (det borde ju bli ett felvärde ifall inte handtaget existerar).
Ska fila vidare på mina tankar och se ifall jag hittar något.