Hej, > Vet någon hur jag skall göra för att man sedan ska kunna köra filen Ok =( hur menar du med "bygga upp" ett program under körningstiden? Testa det här programmet: http://rpi.net.au/~ajohnson/resourcehacker Hmm, det ända jag kan kolla/ändra när jag öppnat exe-filen är ikonen och versionsinformationen. Jag testade att göra olika inställningar på kompilationen i VB, men utan resultat. Om du öppna tillhörande dll-filer så kan du ändra mer. Jag har till exempel i aoutlook ändrat "Skapa ny e-post" till "nytt mail" i menyn och "vidarebefodra" till "delegera". Editera en exe fil
Jag vill kunna editera en exefil som är gjord i VB6. Det jag vill göra är att editera texten på en label samt editera en sträng som skrivs ut med MsgBox(). Jag har testat med en hexditor och det funkar att ändra strängen om det man ändrar den till är lika lång som den var från början men om jag försöker lägga till ett antal tecken så funkar det inte att köra filen. Vet någon hur jag skall göra för att man sedan ska kunna köra filen även om man har ändrat strängen så att den har blivit längre?
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Tack!
/JonatanSv: Editera en exe fil
> även om man har ändrat strängen så att den har blivit längre?
Det kan du inte.Sv: Editera en exe fil
Vet någon i så fall ett sätt att "bygga upp" ett enkelt program under körningstid? Jag vet redan koden till själva programmet som skall skapas förutom just några variabler. Jag antar att det är j*vligt svårt men det kanske kan gå på nåt sätt?
/JonatanSv: Editera en exe fil
Vill du bygga ett program samtidigt som du kör det eller?
?? // R-musSv: Editera en exe fil
/HjortenSv: Editera en exe fil
Sedan så vet jag inte riktigt om det verkligen hjälper mig eftersom det jag vill är att mitt program ska skapa en ny exefil under tiden som programmet körs. Sv: Editera en exe fil