En sak som jag inte får till Om det ligger CRLF i din Text25.Text så kan du filtrera bort det: En nackdel med din lösning Pelle: vad händer om man VILL ha radbrytningar inne i textmassan men bara inte efter? SvenPon har lärt mig att man skriver ; efter print så blir det ingen radbrytning: >SvenPon har lärt mig Jag får väl vara lite snäll och försvara Andreas genom att erkänna att när han skrev det så kom jag också ihåg att SvenPon faktiskt skrivit detta tidigare också. Det måste vara bra mycket mer än någon vecka sedan det kom upp. Så du bor oxå i göteborg. Trevligt att man träffar på några mer göteborgare. Jag är ibland lite väl uppkäftig. _Men det får man vara om igen tar illa upp. Hoppas jag det är ingen som gör. Andreas, Min ursäkt är att jag fortfarande är ung. Vill oxå poängtera att jag bara blir uppkäfftig när jag är upprörd. Andreas och andra ungdomar,Utskrift från textbox
När jag skriver ut detta genom programmet
Så lägger den till en extra tom rad sist när den skapar en text fil
Går det att få bort den?
Private Sub tips_Click()
Open App.Path & "\tips.txt" For Output As #1
Print #1, Text25.Text
Close #1
MsgBox "Ett litet tips "
End Sub
SörenSv: Utskrift från textbox
Text = replace(Text25.Text, vbCrLf, "")
Print #1, Text
/PelleSv: Utskrift från textbox
Då är det nog bättre med en lösning i stil med
<code>
If Right$(Text25.Text, 2) = vbCrLf Then
Text = Left$(Text25.Text, Len(Text25.Text) - 2)
Else
Text = Text25.Text
End If
Print #1, Text
</code>
Mvh <BR>
/EESv: Utskrift från textbox
<code>
Private Sub tips_Click()
Open App.Path & "\tips.txt" For Output As #1
Print #1, Text25.Text ;
Close #1
MsgBox "Ett litet tips "
End Sub
</code>Sv: Utskrift från textbox
Jag vill inte verka löjlig, men är du säker på att det var SvenPon som lärde dig det? Det var nämligen uppe en likadan fråga för någon vecka sen där jag var den enda som kom ihåg qb-syntaxen. Han kanske inte hann med?
Hoppas förresten faktiskt att det var SvenPon som lärde dig det. Tycker det är bra att ni slutat tjafsa, och jag tycker därför att det vore nyttigt att ni kan lära varandra det sista lilla ni (tydligen :) ) inte vet.
/Niklas JanssonSv: Utskrift från textbox
Men det viktiga är inte vem som kom på vad, utan att tipset kom fram. :-)
Keep up the good work, som dom säger. :-)
Må väl.
/EESv: Utskrift från textbox
Har fört vilda disskussioner med SvenPon. Ibland har de urartat. Man kämpar ju för det man vet är rätt. Tills dess man blivit överbevisad.
Tycker ni ska ta och utmana oss så ofta ni kan.Sv: Utskrift från textbox
>Jag är ibland lite väl uppkäftig. _Men det får man vara om ingen tar illa >upp. Hoppas jag det är ingen som gör.
Jag gör det.
Det förtar många gånger dina inlägg och kvalitetsmässigt sett så sjunker både du och PelleSoft till en låg nivå. Att värna om PelleSoft utgörs till viss del av det språk vi nyttjar på chatten och här i forumet.
Detsamma gäller SvenPons mustiga språkbruk.
Tänk om Ni kunde ha samma nivå på Ert språkbruk som på lösningarna Ni (vanligtvis) ger?
Meningskiljaktigheter berikar utvecklingen och ökar vår kunskap om skilda fenomen men håll det på en saklig nivå och blanda inte ihop sak med person.
Vårt moderspråk tillåter oss också att vara ironiska och satiriska mm utan att vi, språkligt sett, måste landa i en sandlåda.
Mvh
DennisSv: Utskrift från textbox
Försöker hålla mitt språk över sandlåde nivå. Misslyckas lite väl ofta med stavfel. T.ex skrev ett inlägg idag dör "kul" blev "kukl". Det var ju miss på tangentbordet.
Borde kanske be pelle ändra så att tråden vissas istället för att man kastas till forumet när man postar inlägg. Skulle ge en möjlighet att granska sina inlägg.Sv: Utskrift från textbox
Några faderliga råd från "fabror Dennis":
1. Man ska aldrig skriva e-post när man är upprörd.
(Statskontorers första rekommendation i sina anvisningar
hur man hanterar e-post)
Rekommendation:
Sätt på en kopp kaffe eller ta en avkopplande promenad.
Därefter skrivs ett svar.
2. Att vara ung är möjligtvis en förklaring till ett språkbruk
men aldrig en ursäkt.
Rekommendation 1:
Läs igenom inlägget innan Ni klickar på knappen "Skicka"
Rekommendation 2:
Skriv i MS Word och se till att stavningskontrollen är påslagen.
Klistra därefter in inlägget i önskad PelleSoft-modul.
Klicka därefter på knappen "Skicka".
Nu räcker det med "kvalitetskakor" och jag fortsätter min
passiva medverkan.
Mvh
Dennis