Hej! Jag vill skriva en funktion i en VB6-applikation som går ut på nätet och kollar upp ett värde i exempelvis en txt-fil för att se om det finns en ny version tillgänglig av programmet, och om det finns en version ladda hem en zip-fil med det nya programmet. Du kan använd "Microsoft Internet Transfer Control 6.0" för att läsa en fil på nätet. Skulle rekomendera att du sedan laddar ned en MSI Microsoft Installer fil för att utföra uppgraderingen. En mycket avancerad teknik. > Skulle rekomendera att du sedan laddar ned en MSI Microsoft Installer fil för att utföra uppgraderingen. Tack för ditt inlägg. Har tyvärr inte tagit mig tid att sätta mig in i tekniken. Men verkar vara något alla har nytta av att lära sig.Kolla i fil på nätet och öppna webbadress
Någon som har en färdig funktion för detta på lager och som är villig att dela med sig av den?
/ThoreSv: Kolla i fil på nätet och öppna webbadress
<code>
Private Sub Form_Load()
Dim strResponse As String
strResponse = Inet1.OpenURL("http://www.pellesoft.nu/default.asp", icString)
Debug.Print strResponse
End Sub
</code>Sv: Kolla i fil på nätet och öppna webbadress
Måste tyvärr vara lite petig Andreas! :-) MSP-filer är det som används för att uppgradera MSI-filer.
> En mycket avancerad teknik.
Inte bara avancerad utan även ytterst trevlig!Sv: Kolla i fil på nätet och öppna webbadress