Hej Varför skriva ett nytt när det redan finns bra? Hejsan! Men ta inte i så nu va... Okey Det är väl troligen det queerdoo menar.programera Pic kort
Är det någon som ligger inne med kunskap om hur man programerar
Pic 16C84/16F84 eller Eeprom 24LC16 kort med t.ex PRG IV.
Men även med andra kort/kortläsare
Funderar på ett program där man har ett sånt kort för att få access till
ett program.
Programmet skall läsa var som finns på kortet, t.ex ett lösenord
Varje tips är av intresse.
Hälsningar
TobbeSv: programera Pic kort
MP6(7 el 8) från AdTeknik fungerar aldeles utmärkt till detta...
//MagnusSv: programera Pic kort
Jag har redan olicka program och programmerare för detta ändamål men.
Det är så att jag har tänkt att bygga in denna funktion i ett vb program som jag har gort där man dels skall kunna programera in t.ex namn och ett id nummer som man sedan ifrån en funktion skall läsa av.
det jag är ute efter är hur man programmerar kortet och hur man läser från kortet.
mvh
TobbeSv: programera Pic kort
Har du kikat in hemsidorna till företagen som gör kretsarna till brännarna/programmerarna?
Eller om du tar kontakt med företaget som gjort t.ex. MP3.5 (Ad-Teknik)... förmodar att det är en sån brännare du har, typ den vanligaste här i sverige... Äger själv en sån...
//MagnusSv: programera Pic kort
Nu till min fråga om hur kan jag ifrån mitt program skriva en funktion där jag kan bränna in på kortet och från mitt program vid t.ex ett tryck på knappen läsa av det som jag har bränt in på kortet.
(Vill inte använda mig av redan befintliga program).
Denna funktion skall vara inbyggd i programmet.
Jag har suttit med program och med hex koder bränt in på korten tidigare
och det vill jag i mitt vb program göra på ett lättare sätt t.ex skriver man bara namnet och ett id som sedan bränner in detta på kortet.
Mvh
Tobbe Sv: programera Pic kort
Om du kontaktar de som tillverkar brännarna kan du få fram hur du skall programmera dem...
/Niklas Jansson