Hur gör man en snygg instalatoin? några tips?.. kan man få in bilder å sånt via Package & Deployment wizard? Har inte använt Package & Deployment wizard så mycket. windows Installer... vars på micosofts hemsida kan man hitta det? Här finns Visual Studio Installer som den heter:Snygg instalation
och hur gör man typ val... så att tex personen som instalerar kan välja om han/hon vill ha programmet i autostart eller inte.. m.m. m.m?Sv: Snygg instalation
Vi använder Installshield på mitt jobb. Där det är möjliga att anpassa installationen är betydligt bättre.
Något som kanske är intressant för dig kan vara windows Installer. Du kan ladda ner ett program för att skapa windows Installer installationer för visual studio. Grattis från microsoft.
Eller köpa Installshield för windows installer. Sv: Snygg instalation
heter det "windows intaller"?
microsofts hemsida är så grötig.. går inte att hitta nå på den sidan
jag skulle nog häldre välja installsheld men det kostar som sagt pengar... har inte lust att slänga ut pengar på det.Sv: Snygg instalation
http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/vsi11/default.asp
Fast jag kan inte påstå att jag kommer riktigt överens med det, jag har precis börjat använda InstallShield Express som skapar installationer för Windows Installer, fungerar kanbra, fast det kostar ju pengar...
/Johan