I vårt (Numer omfattande) projekt som vi tyvärr lade till Source Safe, numer internt kallat (Source Unsafe), Verkar det ballat ur lite med referenser osv.... Kan det vara så att ni har kontroller från windows common controls 5 och windows common controls 6 i samma projekt? Kika under projekt referenser och projekt komponenter. Vad är Andreas Hillkvists erfarenheter av VSS ??? Det funkar rätt okej. Har för mig att det i vår tidigare version råkade ut för nåt. Kunde också varit så att nån glömt checka in. För den blandade ihop versioner.VB: Refernser
om man exvis använder en ListView - kontroll så klistrar vi in den i vårt projekt.... (Som är en project Group).
När man sedan skriver ListView1. så fladdrar listan på alla datamedlemmar och sådant upp, och i den listan är allting dubblerat.
Exvis förekommer egenskapen listitem 2 ggr efter varandra....
Detta gör tydligen att det blir run-time fel också en type missmatch... Vi har kört samma kod i ett eget projekt och där funkar koden....
Våra frågor är:
1. Vad beror felet på ?
2. Vad gör man för att fixa det ?
3. Kan man plocka bort ett proj från VSS. (alla formar har exvis hänglås på sig.)
När man raderar filerna från sourcesafe (i databasen) säger den bara att databasen är paj vill du återskapa den ?
Fan projektet skiter sig snart... Jäkla CP VB.
LÖSNINGAR FORT........
/peterhSv: VB: Refernser
Det du beskriver låter som att det.
För att ta bort de lokala filerna från projektet:
* Kopierar filerna till en ny katalog(bra, men inte nödvändigt)
* Öppna den nya projekt katalogen
* Ta bort filerna vssver.scc och mssccprj.scc
* Markera alla filer och öpna egenskaps fönstret där du avmarkerar skrivskydds attributen.
Bör nu fungera som ett vanligt projekt. Kommer första gången du öppnar den fråga om du vill läga upp projektet i sourcesafe. Svara nej om du fill fortsätta köra projektet lokalt.
Sv: VB: Refernser
Jag tycker numer att det är ett ursäkta språket, JÄVLA SKIT...
(Det står jag för)
/peterhSv: VB: Refernser
Men det har vi inte råkat utför sedan vi började använda vss6.