Hej... Det jag kan rekommendera är att du testkör på en burk som är minst lika gammal och slö som den slöaste burken användaren kan tänkas ha, och med samtliga OS de kan väntas ha. Då har du i alla fall minskat risken att det blir några grova fel. Det jag har varit ute för är att man kan behöva installera "DCOM95" (som finns på MS hemsida) om man använder ADO på Win95, jag tror inte att P&D fixar det. Annars har det fungerat utmärkt för mig. Tack för svaren... Hej Jag gissar att det MGK menade med "trial and error" var att provköra på "egna burkar". I alla fall är det så jag skulle göra.Att göra program till en äldre maskin...
Jag har "en" liten fråga...
Det är så att jag sitter med en Windows XP Maskin och skall göra ett program som skall köras på en tidlig modell av Win 95
Är det något som jag bör tänka på under min programmering
eller när jag gör en exe-fil ???
Eller klarar "Package & Deployment Wizard" det???
Eller man skall använda sig av ett annat program ???
/DennisSv: Att göra program till en äldre maskin...
Vad det gäller kompabilitet för program skrivna i XP mot 95 vågar jag inte svara alls, mer än att det jag skrivit har fungerat i alla fall. Installationsprogram har diskuterats här förut, så du kanske kan hitta något på det om du gör en sökning i forumet.
Mvh
/EESv: Att göra program till en äldre maskin...
/JohanSv: Att göra program till en äldre maskin...
Då är det bara happy hacking igen :-)
/ DennisSv: Att göra program till en äldre maskin...
>Trial and error
Det kan man göra när man sitter hemma och programmerar och försöker att lösa ett problem
men inte när man skall leverera ett färdigt program
Vad tror du företaget skulle säga om jag kommer en 5-10 gånger och säger att nu skal det "Nog" fungera om inga nya fel dyker upp...
Det är nog sista programmet jag gör till dom...
/DennisSv: Att göra program till en äldre maskin...
Jag har ju lite olika modeller på datorer stående, så jag kan testköra på ett antal olika konfigurationer. 386:an och 486:an har dock gått i vila, de ligger i delar i en garderob.
/EE