Jag har en fråga här. Lite snabbt här för att kanske ge någon hjälp i alla fall: Sanning med lite modifikation. Finns ett API anrop för att sätta storleken på en fil. Då behöver man bar flytta upp underliggande rader/data. och sätta ny storlek = Gammal storlek - Storlek på rad som togd bort. Ja, jag trodde nog att det skulle komma någon som hade nåt knep för att komma runt det där, och du var snabbast. :-) Det där API:et, har du någon länk där man kan läsa mer, eller exempel på hyllan?hur tar jag bort en rad från en text fil?
Hur tar jag bort en rad från en text fil?Sv: hur tar jag bort en rad från en text fil?
Vad jag vet så går det inte att bara "ta bort" en rad, utan man får läsa in allt före och allt efter och skriva till en ny fil som sedan får ersätta den ursprungliga. Detta för att filhanteringsverktygen inte kan minska filens storlek, bara öka den.
Om det är någon som har något tips där det verkligen _går_ att ta bort direkt utan denna omväg så är jag också intresserad.
/EESv: hur tar jag bort en rad från en text fil?
Men det är enklare att läsa in hela filen ta bort raden och skriva över filen.Sv: hur tar jag bort en rad från en text fil?
/EE *nyfiken*