Hej i sommarvärmen Om det gäller VB så föreslår jag tillägget DirectX som finns att läsa på microsofts hemsida - du kan finna lite spel på nätet samt kanske under filarea och tips&tricks. var hittade du det? kollade lite på www.microsoft.se men där hittade jag bara att man kunde ladda ner direct X Från se sajten får du nog inte mycket mer än så. SAMS har gett ut en bok i serien lär dig på 3 veckorTips tack
har ett par frågor som jag skulle vilja ha svar på och på pellesoft får man ofta det så jag försöker
jag är ny innom visual basic 6 & visual c++ 6 men kan grunderna. Jag vill veta i vilka "delar" av visual basic 6(& visual c++ 6) som jag ska gå in mer avancerat för att kunna bygga spel. Alltså vad för något jag behöver fördjuppa mig i innom VIsual basic (& c++).
Vill gärna ha tips på "sådana" böcker (och internet sidor) som rör de ämmnena
Hoppas ni fattar va jag menar...
tack! // PerSv: Tips tack
DirectX låter dig hantera animeringar på ett sätt som gör att du klarar ganska avancerade saker.
Rörande C så kan jag inte svara på det, men DirectX kan nog köras där med. Dock säger dom vise att spel skall man inte bygga i VB, det går för långsamt.
Lycka till
/PelleSv: Tips tack
Sv: Tips tack
Testa MSDN:
http://msdn.microsoft.com/DirectXSv: Tips tack
Lär dig spelprogrammering med Visual Basic på 3 veckor.
På VB-World finns en artikel om ett API för Console alltså att till exempel göra spel i DOS-fönster
VisualBasic\Consol\VB-World - Windows API - Articles - Writing Console-Mode Applications in Visual Basic - Introduction.htm