Hejsan Hej Skriv radnummer i den procedur där det strular. I felhanteraren kan du sedan använda den magiska globala variabeln Erl för att se vilket radnummer som felet uppstår på. Om du ger oss den raden kan vi nog klura ut vad det är.Run time error 13 Type missmatch
Jag har problem när jag ska installera mitt program gjort i VB6, när jag installerar det på min egen dator med XP funkar det perfekt men när jag sen ska installera det på en dator med Win 2000 så blir det Run Time Error 13 MissMatch, Någon som vet vad jag ska göra för att lösa detta problemet.
Med vänliga Hälsningar AndersSv: Run time error 13 Type missmatch
Det beror på att du har två DataTyper som inte matchar
varandra,Väldigt svåranalyserat på dessa knapphändiga
uppgifter.Det enda jag kan tänka mig är att du får köra
programmet i IDE på den dator där felet uppstår,
och kolla var det stoppar.
Är det en kompilerad exe som strular ?
då får du kolla vilka avancerade optioner du ställt in.
Du får också testa att köra installationen på din XP
dvs inte nöja dig med att det ser ut att funka i IDE på XP.
Dvs kompiler och få .exe att funka på XP innan du går vidare.
Kom igen med mer uppgifter .
mvh
SvenSv: Run time error 13 Type missmatch
Detta fel brukar (för mig) uppstå vid dessa tillfällen:
Olika decimal/tusentalsavgränsare på datorerna. Detta får convert-funktionerna att inte fungera som de ska.
Om man försöker använda varianttypen decimal i excelversion mindre än 2000 får man detta fel.
Parentesfel vid beräkninar där man blandar in strängar kan ge detta fel på en del datorer.
Vid första körningen på en 'ny' dator kanske det saknas data som man skapat under tiden man utvecklat på sin dator. (Vanligt problem med databasapplikationer när man inte orkar skriva all extrakod för det enda tillfället som databasen är tom.)
/johan/