Bl.a. Format() och String$() funkar inte på 98 , men däremot funkar de utmärkt på XP. Jag har provat med att installera en ny version av Windows Script, dock utan resultat. Är det någon som vet hur man får dessa funktioner att funka på Windows 98? Detta låter konstigt, jag har använt mig av Format() på alla Windowsversioner (tror jag) utan problem... Hur ser ditt anrop till funktionerna ut? På vilket sätt fungerar det inte? Felmeddelande? "Can't find project or library" står det hur jag än anropar funktionerna, Format$() funkar inte heller. Detsamma gäller Date och Time variablerna. Har haft samma problem ,det löste sig när jag installerade Office paket på datorn. Jag har redan Office 97 på 98-burken och det funkar inte ändå. Är det någon som har nån annan lösning? Liknande fel har jag stött på i VBA i Excel. Då har felet varit att någon referens är felaktig av olika anledningar. Som regel för att programmappen för officeinstallationen varierar på olika datorer. Kontrollera alltså att alla dina referenser för projektet stämmer. Jag får felmeddelandet även om jag skapar ett nytt projekt. Jag gjorde iordning en testversion av programmet. Skulle någon som kör Windows 95/98 kunna testa programmet och tala om för mig hur det gick? Hej Finns det någon som kan testa det på Windows 95/98 också? Hej Det är iaf bara i testversionen, i den riktiga versionen funkar det ;) Jag testade igen efter att ha installerat IE 6.0 dock utan resultat. Tyvärr fattas det en del filer på min 98-burk, kanske beror på det. Är det ingen som kör 98 längre? Hej provade med Win 98SE Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
Sv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
/JohanSv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
Detta förutsätter dock naturligtvis att du kör samma projekt på de olika datorerna, om du kör nya projekt och det _ändå_ blir såna fel så vet jag inte vad det kan bero på ...
Lycka till.
/EESv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
Programmet finns att ladda ner här: http://hem.bredband.net/leiber/test.exe
/ Peter LarssonSv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
Funkade ua Succesfull Handy Remainder !
Windows ME
mvh
SvenSv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
Hej.
Jag tror det har med Scripting runtime att göra, precis som du var inne på.
Testa att uppgradera till senaste IE så att du får med dig alla relaterade komponenter.
Har en känsla av att det kan handla om fel version på msvcrt.dll...
//freddaSv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
Klickar jag på din icon nere i systray får jag ett fel:
Cant show non-modal form when form is displayed
skulle bara säga det
/bjSv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
/ PeterSv: Funktioner som funkar på XP men inte på 98!
Funkade Succesfull Handy Remainder !
men när ikonen var systray och jag förde muspekaren över stängdes programet av. Kanske en bit på vägen, säg till så ska jag prova igen om du förändrar koden
SJ