>Jag fick en tips att man kan göra med ActiveX men jag vet inte hur man kan fixa den Kan Ni förklara för mig hur det går till eller nåt exempel om ActiveX????? Om ActiveX programmering kan du läsa i kurser och artiklar / visual basic. Problemet med oavset om du använder en EXE eller ActiveX kontroll är hur du ska komunicera med databasen på internet.Applikationer i VB på en hemsida!!!!!
Jag ställde den här frågan tidigare men jag fick inte rätt svar, illa fall det är så här.
Jag skrev en applikation (bokningsprogram) i VB som jobbar mot en databas på webben. Jag undrar om det går att lägga ut applikationen på min hemsida där kunder kan boka tider via min hemsida? Jag vet att man kan använda i ASP som är en lösning. Men om jag nu vill göra den i VB är det då möjligt och i så fall hur?
Jag fick en tips att man kan göra med ActiveX men jag vet inte hur man kan fixa den.
MVH
/Abbe Sv: Applikationer i VB på en hemsida!!!!!
mitt tips: läs lite om det..
dumt svar men det är väl det ända rätta?Sv: Applikationer i VB på en hemsida!!!!!
Sv: Applikationer i VB på en hemsida!!!!!
Varför inte göra websidan i ASP? ActiveX är både klumpigt, besvärligt och skapar problem med säkerhetsnivåer hos klienten(certifikat osv). Skall du nu absolut använda dig av VB så kan du göra funktionalliteten som dll:er som körs på servern och anropas av klienten som har ett html gränssnitt
//freddeSv: Applikationer i VB på en hemsida!!!!!
Jag har bestämt mig att jag skulle använda mig av VB..Det är alltid fördel att man lär sig nåt nytt, så jag ska försöka hitta artikeln om ActiveX...
Thanks man!!!!
/MVH
Abbe Sv: Applikationer i VB på en hemsida!!!!!
Du kan inte öppna en access databas via en url.
Du kan lösa det på flera sätt. Här är några färslag:
* Server komponet över sockets
* Posta information till ASP och hämta dem med t.ex XMLHTTP
* WebServices
Den rekomenderade lösningen är nog WebServices. Vilket du använder enklast från .net där du har stöd för det.