Hej! Ber om ursäkt för att tråden kom upp två gånger. Efter att jag skickat den första gången kom den inte upp och när jag skickade andra gången kom den upp två gånger! Jag ber om ursäkt i alla fall.Frågor!
Jag har ett par frågor:
Jag kan ju säga att jag programmerar i Visual Basic 6 och att programmet är ett program för att öva på att stå i kassan på en pizzeria (räkna ut hur mycket växel folk ska ha), som jag gör åt en kompis som är dålig på räkning.
1. När man svarat på en fråga, kommer en ruta upp där det står "Rätt!" och sedan är tanken att ett nytt "MDI-child" ska komma upp på samma ställe som det förra. Men det händer inte. Istället kommer det nya fönstret upp en bit ner, och nästa ytterligare en bit ner o.s.v. Vad är felet?
2. Svårt att förklara kort, men jag ska försöka: När man svarat rätt på de tre första frågorna går det bra. Men när man svarar på den fjärde frågan så kommer rutan "Compile Error: Argument not optional" upp. Detta trots att koden är exakt samma som i de tidigare! Den enda ändringen är att form "4" ska komma upp istället för "1", "2", "3" som i de tidigare. Vad är felet??
Tacksam för svar,
Mats BillertSv: Frågor!