Är det nån som vet hur man i Visual Installer 1.1 genererar pathen till foldern man intallerar i till ett registers stringvärde. Hej LeifVisual Installer (Application Folder)
Håller på att utvärderar Installern.
Jämför med InstallShield Express där man anger värdet enligt <InstallDir>.
\LeifSv: Visual Installer (Application Folder)
Om du menar Visual Installer från Samlogic (tidigare Sunlogic) har jag en kommentar som inte är ett direkt svar på frågan...
Jag jobbar på ett företag som har använt Visual Installer (olika versioner) i minst tre år och under den tiden har det alltid varit samma kunder som har haft problem med installation. Visual Installer fungerar inte som det ska i någon version av win95 (tyvärr kommer jag inte ihåg vilken). Av femhundra kunder är det mellan tre och fem som återkommande har haft problem så det är inte ett stort problem. Möjligheten finns förstås att problemet orsakas av någon dll-krock eller liknande som inte har med windowsversion att göra men om jag inte missminner mig hade de samma version av win95 och det är den enda gemensamma nämnaren jag kommer ihåg. För närvarande använder vi Visual Installer 3.03 och i den (och några tidigare versioner) är variabelnamnet för detinationskatalogen %DESTDIR (kanske kan vara till någon hjälp).