Hej! Några risker finns inte! VB behöver runtime för VB4, 5 och 6 - du finner de senaste i systemdokument|servicepacks Vad menar du med "att du inte vet om man får med dom?". HUR gör man för att försöka få med filerna? Finns det ett sätt att bygga in runtimefilerna i VB projektet? Och hur? Kan du inte göra en BAT-fil ? Jag har gjort en BAT-fil nu! Det är en installationsfil som kör (när man gör vb40032a.exe) och mitt program hann starta innan man hunnit installera runtimefilen. Men jag skrev @pause efter vb40032a.exe och då fungerar det ju jättebra! Jag skrev en ny fråga: 2002-09-25, eftersom denna fråga nu är ganska gammal. Hoppas att ni kan ge mig svar på de frågor jag har i den nya frågan med rubriken dll-filer?! Hm, ursäkta mig. Jag visste inte att frågan la sig högst upp med nytt datum iefter att man lagt in en kommentar till! Ursäkta mig att jag skapade en till tråd i samma ämne!dll-fil? Runtimefil.
Jag har ett problem. Jag har gjort ett program i VB, men för att köra detta på många olika operativsystem måste jag ha runtimefilen VB40032.exe. (Jag antar att denna installerar dll-filer, jag har faktiskt inte kollat.) Finns det ett sätt att bygga in dessa filer i programmet, så att man slipper att klicka först på exe-filen för runtimefilerna och SEDAN på själva programmet jag vill köra?! Om det går, hur gör man då?! (Jag har Visual Basic 4.0!)
Finns det risker? Tex När de körs fastän man inte behöver dom?
Väldigt tacksam för svar!
/DianaSv: dll-fil? Runtimefil.
Nu vet jag faktiskt inte om man i VB 4 får med det som heter Package & deployment. Finns det så kan du där säga vilka filer som utöver de vanliga skall skickas med.
Annars får du i något annat installationspaket lägga med den.Sv: dll-fil? Runtimefil.
Innehållande : VB40032.exe och sedan programnamnet..??
Mvh
MartinSv: dll-fil? Runtimefil.
Tack så hemskt mycket för hjälpen!
Sv: dll-fil? Runtimefil.