Håller på med ett program i VB som jobbar mot en Access och tänkte fråga om det går att använda åäö i fält-/tabellnamnen i databasen eller om det kan ställa till problem? Varför vill du använda det? Använd a och o så ställer det inte till några jo, de kommer att se namnen, eller det går ju iof att förbigå men det blir enklare om det ser dem, ska fylla en listview och då använder jag de namnen som rubriker direkt. Det ska gå med åäö, men varför chansa? För att minimera problem bör du endast använda amerikanska tecken + siffror och _, inga mellanslag eller andra tecken. Lägg til columnhedrarna i designläge. Använd fältetnamnet som nyckel. Så kan du automatiskt fylla de kolumner du vill se.VB. Access och åäö
Tanken till detta program är att det sak bli ett registrerings progran för ett dagis där de kan registrera sina barn. Det ska hantera ca 100 barn (alltså poster) så jag tänkte höra med er om ni tror att access allar, det borde det göra va?
Tack på förhand!Sv: VB. Access och åäö
problem. Eftersom de som ska jobba mot databasen inte ser kolumn-
namnen i alla fall så spelar de ingen roll mer än när du kodar, och du
vet ju vad det heter.
/EmmaSv: VB. Access och åäö
så går det eller ska jag använda a och o?Sv: VB. Access och åäö
Jag har kört accessdatabaser med runt en miljon poster i varje tabell utan problem, så det får nog bli ett stort dagis innan Access lämnar in...;)
/JohanSv: VB. Access och åäö