Hejsan :) Låte så många som möjligt testköra programmet så mycket som möjligt! Svårare än så är det inte! ;) Vanliga Fel: Tack alla :)tips på test?
Jag håller på att lära mig vb lite granna, har lekt med ett rogram som är tänkt till min mammas dagis. det är en kölista över ungar som väntar på att få en plats. Lite olika uppgifter ong ungarna sparas i en access och i programmet kan man söka mm efter speciella årtal osv.
nu till min fråga:
eftersom det inte är jag som ska använda programet så vill jag ju inte att det ska krascha ihop heltplötsligt så har ni nått tips på hur man kan testa programet på olika sätt för att se var svagheterna finns? hur brukar ni göra med era program?
Alla tips är varmt välkomna, iallafall alla tips som rör detta ;)Sv: tips på test?
/JohanSv: tips på test?
* Textboxar är inte begränsade. Testa att skriv in 21 teceken eller mer om fältet bara klarar 20. Ändra max till storleken för fältet.
* Hanterar inte ' tecknet
* Programmet fungerar inte mot en helt tom databas.
* Om databasen är flyttad eller har ett annat namn
Det fel jag snabbt kunde påmina mig.Sv: tips på test?
Textboxarna är begränsade och den kan hantera ' tecknet och om databasen är tom, har tänkt att fixa så att den kollar att databasen har rätt sökväg men inte gjort det ännu bara :)
errormsg har jag inte fixa så bra men det ska jag och så ska jag se till att få ihop några beta-testare :)
Tack igen!