Tjena! Det finns OBDC-drivare att tanka från MySQL:s hemsida. Sedan kan man köpa en API vid namn MySQLX. > Runtime error 429. ActiveX component can't create object Skall du köra direkt mot en MySQL databas behöver du en API. SCIBIT har en som kostar lite $. Den heter MySQLX och är kalas. VB & MySQL
Jag har en MySQL server som jag skulle villa ansluta till via VB. Men har inte en blekaste aning om hur jag ska gå till väga. Jag hittade ett bibliotek som heter MyVBQL men fick det inte till att fungera "Runtime error 429. ActiveX component can't create object". Nån som har testat?
Sedan finns ju MyODBC som man kan länka emellan, tydligen. Men grejjen är att jag vill ha ett program som man ska kunna köra på en dator helt utan vidare, utan att behöva configurera datorn en massa för att få igång det. Jag vill bara kunna installera och köra. Såg artiklar om ADO men dom exemplen var bara om SQL, har inte den blekaste aning om det går med MySQL.
Någon som har erfarenhet om detta?
-NSv: VB & MySQL
Tror det finns exempel att läsa under "Tips & Tricks" eller färdiga exempel att ladda från "Filarean"Sv: VB & MySQL
Det felet låter snarare som om du initierar ett objekt som inte kan
initieras utan skapas via en metod eller liknande...
/EmmaSv: VB & MySQL
Du kan ladda hem en trial ver. och testa.
/Magnus