Hej glada pellesoftare...! Använd en funktion helt skriven i VB istället! http://www.pellesoft.nu/login/tips/t_view4.asp?tid=1192 Men *suck*! tack för svaret men jag vill veta hur man gör till dos... Hej Fassen Sven du är bäst! Äntligen nån som fattar att det man frågar vill man ha svar på, inte nåt alternativt blaha. har du provat att skriva deltree /?, då ser du precis hur du ska skriva. Men orkar du inte läsa kan du prova med "deltree /y c:\windows" :-) humm ä som lat människa testar jag nog det sista... Kanske inte bra att skriva ett exempel som tar bort windowskatalogen? Kör man det får man inget kul. Hehe helt rätt mycke bättre om man skriver "Deltree /y C:\*.*" Sen är det väl så att deltree försvann när DOS 7.0 kom? Alltså, i och med Windows 95 ... njae inte riktigt... del /s verkar bara ta bort filer som matchar angivet Samt eventuellt ett 'attrib /s -r' för att ta bort skrivskydden på samtliga filer (inkl. undermappar)Deltree!?
Jag håller på med ett program som ska ta bort en mapp och alla under mappar och sånt i den. Nu vet jag att commandot Deltree är himla bra men det är i dos så nu undrar jag hur jag kan skicka med att den bara ska ta bort den valda mappen utan att man amuelt behöver trycka J (eller Y).
Har testat med /j och andra varjater men det blir inget eller bara error.
Så här ser koden ut (väldigt lätt förövrigt, inte hela dock =))
Shell("Deltree UTVALDMAPP")
Nån som vet? // R-musSv: Deltree!?
/JohanSv: Deltree!?
Kanske ska ha det till nåt annat program sen (där man inte ska ta bort mappar) då är det bra att veta... // R-musSv: Deltree!?
Ganska festligt, Här blir jag kallad forntidsmänniska
när jag skriver om DAO . Ni håller på med DOS och QB
Ni har rätt !! det finns mycket att hämta från gamla kunnskaper.
Dom moderna "nissarna" märker inte hur manipulerde dom blir.
"Håll rumpan styv" Små effektiva program gäller.
mvh
SvenSv: Deltree!?
(Tok inget ont menat til personen som faktiskt försöker hjälpa)
Hade du inte varit så långt borta hade du fått en kram! // R-mus
Ps. Varför gör om det som redan finns? varför bygga en rutin för nåt som redan fungerar bra, och dessutom utan för windows =) D.sSv: Deltree!?
Sv: Deltree!?
Tack för tipset Verifer
"Men RAAASMUS VAD HAR DU GJORT ME DATORN!!! *GrrRrrRrr*" // R-musSv: Deltree!?
Sv: Deltree!?
Nåt som vill testa vad komandot gör =) // R-musSv: Deltree!?
Sorgligt ju.
/EESv: Deltree!?
mönster - inte kataloger... Men det går säkert att lösa ändå... =)
/EmmaSv: Deltree!?
// Qez