Jag har en vb-applikation som kör mot några dll:er som ligger i com+. När jag skall uppdatera en tabell som har en trigger funkar det inte... Körs triggern i en annan dll där den utförs då det blir ett raisevent? Nej... det ända jag gör är att jag uppdaterar tabellen och när en av kolumnerna ändras skall triggern köras för att uppdatera en annan tabell. Tiggerna fungerar....Uppdateringsproblem....
Ingen uppdatering görs helt enkelt.
Databasen som används är sql2000.
Tar jag bort triggern funkar uppdateringen. När jag uppdaterar ett datum i tabellen skall triggern aktiveras och uppdatera en annan tabell.
Uppdatering görs med UpdateBatch.
Är det com+ som spökar, eller är det sql2000, eller ska man gör någon speciell inställning för recordsetet som man skickar till databasen?
ADO 2.6 används....Sv: Uppdateringsproblem....
Används vbModal i den dll som har eventet?
I så fall kan jag tala om att där finns en bugg som innebär
att båda programmen/dll erna måse vara i designläge
eller kompilerat läge. Det går inte att ha den ena i design och den ena i kompilerat........
Q237286 "BUG: Event Does Not Fire in the IDE When Raised
from Inside a Compiled Modal Form"Sv: Uppdateringsproblem....
Triggern startas av sql2000....
Uppdaterar jag tabellen utan att köra via com+ så fungerar allt som det ska... så jag antar att det är com+ som spökar...Sv: Uppdateringsproblem....
Om jag uppdaterar tabellen utan att använda mig utav com+ så går det bra... men när jag skall uppdatera tabellen genom com+ funkar det inte...
Jag har ändrat på transaction inställningen i com+ för detta objekt från att vara REQUIRED till SUPPORTED... Efter denna ändringen så uppdateras allt som det ska i databasen när jag kör via com+, men efter uppdateringen säger com+ att det ändå har inträffat ett fel.